Gerdab.IR | گرداب

عضو شورای‌عالی فضای مجازی خبر داد:

نامه اعضای شورای‌عالی فضای مجازی به رئیس جمهوری

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: اعضای شورای عالی فضای مجازی در نامه ای به رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا، خواستار این شدند که در تعیین اولویت دستور جلسات، نظرات آنها به رأی گذاشته شود.

به گزارش گرداب و به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا شاهمیرزایی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه اعضای شورای‌عالی فضای مجازی در مورد ترتیب دستورات جلسه طبق آیین نامه می‌توانند موثر باشند، اظهار داشت: این به این معنی است که اعضا هم می‌توانند تصویب کنند یک موضوع از دستور کار شورا خارج شود و هم می‌توانند دستوری را به صورت یک فوریتی و 2 فوریتی در اولویت قرار دهند.

وی گفت: این اختیار به اعضا داده شده و براین اساس اعضا به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا نامه‌هایی فرستاده شده و این درخواست را داشته‌اند که امیدواریم رئیس شورا این پیشنهادات را به رای بگذارد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: اعضای شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد دادند که برخی موضوعات از نظر ترتیب جابه‌جا شود ولی به طور کلی مصوبه شورا و آیین نامه آن این است که باید به نظر اعضا در تعیین اولویت دستور جلسات در قالب یک فوریت و 2 فوریت و همینطور از دستور خارج کردن این مسائل، توجه شود و موضوعات به رای گذاشته شود.

وی افزود: پیشنهادات مکتوب زیادی ارائه شده اما هنوز در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح نشده است.

گفته می شود حتی دبیر شورا نیز از دستور جلسات شورای عالی فضای مجازی مطلع نیست و این دستور جلسات در ساعت برگزاری جلسات از سوی رئیس شورا اعلام و به آگاهی اعضا رسیده می‌شود.

پیوست فرهنگی تلفن همراه از جمله موضوعاتی بود که با توجه به ضرورت زمانی آن به دلیل ارائه خدمات نسل سوم و چهارم موبایل توسط اپراتورها، قرار بود در شورای عالی فضای مجازی که پس از ۵ ماه تاخیر برگزار شد، بررسی شود اما این شورا در جلسه ۱۹ و ۲۰ خود به کلیات موضوعاتی همچون پیامک‌های انبوه و اهمیت شبکه ملی اطلاعات پرداخت.