Gerdab.IR | گرداب

برگزاری همایش «فصل وصل» با حضور 300 فعال فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳

همایش «فصل وصل» ویژه فعالان فضای مجازی از سراسر کشور در مشهد از 28 آبان به مدت 3 روز برگزار شد.

به گزارش گرداب و به نقل از روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، همایش «فصل وصل»، ویژه فعالان فضای مجازی صبح چهارشنبه 28 آبان، در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

افتتاحیه این مراسم با حضور فعالان فضای مجازی و جمعی از کارشناسان فرهنگی و فضای مجازی کشور برگزار شد، سپس مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی درباره تکیه غرب بر فضای مجازی به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: دشمن می خواهد میان مردم و نظام ایجاد شکاف کند تا سبب ایجاد فشار بر روی نظام شود، این کار را از طریق تولید محتوا و مهندسی شبکه ارتباطی انجام می دهد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور دیگر سخنران این همایش بود که بر لزوم درک تحول سریع فضای مجازی در کشور تاکید کرد و افزود: در زمینه فضای مجازی، تحولات عمیق و گسترده‌ای در جریان است، باید با همت عالی و تلاش شبانه‌روزی و بسیجی‌وار، از این پیچ تاریخی عبور کنیم که در این راستا جلسات متعددی در ماه‌های اخیر در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شده است.

حمید مقدم‌فر، سخنران بعدی این همایش بود که بر لزوم هماهنگی و وحدت در جبهه انقلاب تاکید کرد و افزود: خلاقت و نو آوری، هم‌افزایی و هماهنگی و رفاقت به جای رقابت، از ارکان اصلی تعاملات در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این موارد تاکید بسیار کرده‌اند.

توسعه صرف اینترنت کافی نیست
محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه این گردهمایی در گفت‌وگو با قاصدنیوز گفت: رهبر معظم انقلاب نگاه جدی به شورا داشته و مسائل آن را تحت مراقبت و بررسی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به عواقب گسترش اینترنت پرسرعت در 20هزار روستای کشور که هم اکنون توسط دولت در دست اجراست پرداخته شده است، گفت: شورا در این مسئله هنوز ورودی پیدا نکرده و وزارت ارتباطات نیز این مسئله را به عنوان کاری که در شورا مطرح بشود ارائه ننموده است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در همین باره افزود: نگاه به گسترش شبکه اینترنت از باب ارتباطی صِرف کافی نیست و باید ابعاد این مسئله در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  هم دیده شود و اصولا در فضای مجازی همه مسائل به هم وابسته است.