Gerdab.IR | گرداب

توصیه مؤسس ویکی‌لیکس برای تأسیس شبکه‌های اجتماعی منطقه‌ای

تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳

مؤسس سایت «ویکی‌لیکس» اعلام کرد که کشورهای منطقه آمریکای لاتین برای امنیت بیشتر باید همچون روسیه و چین مجهز به شبکه‌های اجتماعی شخصی و مخصوص به منطقه خود شوند.

به گزارش گرداب، «تله‌سور» نوشت: «جولیان آسانژ» مؤسس سایت «ویکی‌لیکس» طی سخنرانی در یک ویدئو کنفرانس برگزار شده از سوی سفارت اکوادور در «لندن» پایتخت انگلیس اعلام کرد که کشورهای عضو «اوناسور» (اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی) باید جلوی اقدامات جاسوسی آمریکا علیه دولت‌های حاکم بر منطقه آمریکای لاتین را بگیرند؛ اقدامی که تنها با توقف عملکرد موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی حاضر و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی ویژه برای کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

«آسانژ» که همچنان به عنوان یک پناهنده در سفارت اکوادور در لندن محبوس است طی سخنانش تأکید کرد که کشورهای عضو «اوناسور» نیز باید همانند روسیه و چین موتورهای جدید و همچنین شبکه‌های اجتماعی خصوصی خود را جایگزین «گوگل»، «توئیتر» و «فیس‌بوک» کنند.

وی در ادامه سخنانش ضمن ضروری برشمردن نحوه مدیریت و استفاده از اینترنت در سطح کشورها خاطرنشان کرد که همه دولت‌ها با سرمایه‌گذاری بر روی این مبحث می‌توانند به استقلال، آزادی و حاکمیت واقعی خود دست پیدا کنند.

«آسانژ» در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد که متأسفانه  «گوگل» و یا «فیس‌بوک» و «یوتیوب» قادر به فراهم کردن اطلاعات بیشتری نسبت به آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا برای دولت این کشور هستند.

«آسانژ» از ماه ژوئن سال 2012 به دلیل اجتناب از استردادش به سوئد و محاکمه شدنش به جرم فساد اخلاقی به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است.

وی همچنین به انجام اقدامات جاسوسی علیه دولت آمریکا متهم شناخته شده و از سوی مقامات این کشور نیز در حال تعقیب است.

«آسانژ» طی این امر بسیاری از مدارک جاسوسی آمریکا علیه چندین کشور را از طریق سایت «ویکی لیکس» افشا کرده و در سطح جهان مورد انتشار قرار داده است.