Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات اعلام کرد:

برخورد جدی با قاچاقچیان ترافیک فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

وزیر ارتباطات با اعلام کاهش تعرفه در تصمیم اخیر وزارت ارتباطات و کمیسیون تنظیم مقررات گفت: هر چند بعد از این تصمیم تعرفه‌ها کاهش یافت، اما باز استفاده از بسته‌های ارایه شده توسط اپراتورها به صرفه‌تر است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات، اظهار داشت: متاسفانه در چند سال گذشته در حوزه زیرساخت فعالیت و سرمایه گذاری چشمگیری نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش ظرفیت اینترنت گفت: همزمان با این فرایند، تعداد کاربران از حدود 3 میلیون نفر به 8 میلیون نفر افزایش یافت و همچنین به تمامی مراکز بزرگ مثل دانشگاه‌ها اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند دادیم و نسل سوم و چهارم موبایل نیز از همین پهنای باند استفاده کردند که می توانند بر سرعت کاربر نهایی اثرگذار باشند.

واعظی افزود: ما می توانستیم فقط روی کاربران اولیه سرمایه گذاری کنیم و سرعت آنها را چند برابر کنیم ولی اعتقاد ما این است که همه باید از امکانات فناوری کشور استفاده کنند و محدودیتی برای هیچ شخص یا ارگانی قایل نشدیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه قصد تصدی در مرکز داده (دیتا سنتر) نیست، گفت: فرایند دیتا سنتر داری (داده پردازی) را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد و تسهیلاتی قایل شدیم تا بخش خصوصی در این زمینه مایل به فعالیت شود.

واعظی با اشاره به عدم علاقه دولت به تصدی گری گفت: دولت فقط در دو حوزه دخالت می کند؛ حوزه اول سرمایه گذاری هایی که عظیم و دیر بازده هستند، مانند پروژه فیبر نوری و دوم طرح های امنیتی و حاکمیتی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت از بخش خصوصی گفت: برنامه و سیاست در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ورود بخش خصوصی و به دست گرفتن مدیریت طرح ها و پروژه ها است.

واعظی با تشویق بخش خصوصی به حضور جدی تر و پررنگ تر و کار سالم و قانونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: قطعا با کسی که از ما پروانه بگیرد و کار قاچاق ترافیک انجام دهد، به شدت برخورد می شود.

واعظی با اشاره به لزوم جنبش محتوای بومی در کشور گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از همه شرکت های دانش بنیان و فعالان این بخش از طریق تخصیص وام وجوه اداره شده حمایت می کند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام کاهش تعرفه در تصمیم اخیر وزارت ارتباطات و کمیسیون تنظیم مقررات گفت: هر چند بعد از این تصمیم تعرفه ها کاهش یافت، اما باز استفاده از بسته های ارایه شده توسط اپراتورها به صرفه تر است.