Gerdab.IR | گرداب

2000 حساب کاربری داعش در شبکه‌های اجتماعی توسط انگلیس مدیریت می‎شود

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

مدیر شبکه العالم گفت: بیش از 2 هزار حساب کاربری شبکه اجتماعی داعش در فضای مجازی به 6 نقطه در انگلیس ختم می‎شود.

سید احمد سادات در همایش «تبیین گفتمان ولایت» در شهرستان جیرفت اظهار داشت: با رصدی که ما در تهران انجام دادیم، متوجه شدیم بیش از 2 هزار حساب کاربری شبکه اجتماعی داعش در فضای مجازی از 6 نقطه در انگلیس مدیریت می‎شود.

وی بیان داشت: امروز رسانه‎ها با تحلیل و نمایش نقشه‎هایی مبنی بر احتساب بیابان‎ها و بادیه‎ها و کنار هم قرار دادن آن حضور داعش در منطقه را 50 درصد قلمداد کرده‎اند اما با نگاهی به این روند اطلاع‎رسانی می‎توان دریافت که بیشتر این مناطق بادیه است.

سادات تصریح کرد: رسانه‎هایی دست به این اقدام می‎زنند که دارای منظومه رسانه‎ای هستند و از فقر دیگر رسانه‎ها استفاده می‎کنند.

مدیر شبکه العالم با اشاره به خارج کردن این شبکه از ماهواره‎های «آسیا ست» و «عرب ست» گفت: وجود شبکه العالم برای بسیاری‎ها غیرقابل تحمل بوده و به عنوان شبکه افشاگر به انحصار خبری سلطه‌طلبان غربی‌ و هم‌پیمانان عربی پایان داده است.

وی با اشاره به حضور سردار قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم افزود: اگر برنامه‎ها و حضور این سردار در اربیل و سامرا نبود، این مناطق سقوط می‎کرد.

سادات با بیان اینکه سعودی‎ها درصدد هستند که بین شیعه و سنی جنگ راه بیندازند، عنوان کرد: شبکه العالم نشان داد که مسیحی‎ها و سنی‎ها در دفاع از خود علیه تروریست‎ها می‎جنگند.

مدیر شبکه العالم با بیان و تشریح اوضاع منطقه اظهار داشت: در غزه بیش از یک‌هزار تونل احداث شده که یک زندگی زیرزمینی ساخته است و ما برای نخستین بار از آن تصویربرداری کردیم، این امکانی بود که توسط عماد مغنیه ایجاد شد، اما با ابراز تأسف امروز داعش از این امکان استفاده می‎کند.

سادات با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست در پی این است که در هلال شیعی یک دولت تشکیل دهد، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال تشکیل دولت معتدل سنی هستند.