Gerdab.IR | گرداب

در سفر وزیر ارتباطات به چین مطرح شد

همکاری ایران و چین برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به کشور چین سفر کرده با لوو وی رییس سازمان فضای مجازی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین نیز حضور داشت، طرفین ضمن تاکید بر توسعه مناسبات و گسترش روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف، خواستار همکاری جامع و نزدیک‌تر در زمینه اینترنت، فضای مجازی و فناوری اطلاعات شدند.

طرفین ضمن اشاره به تهدیدات ناشی از اعمال نفوذ برخی کشورها در فضای مجازی و نقش یک کشور خاص در اعمال مقررات و قوانین حاکم بر این حوزه اشاره و خواستار همکاری و هماهنگی لازم در این زمینه برای کاهش نفوذها و افزایش حضور در تصمیم‌گیری‌ها شدند.

از جمله موضوعات مهم دیگر مورد تبادل طرفین در این دیدار موضوع توسعه اینترنت و نقش آن در توسعه دولت الکترونیک و ضرورت تبادل نظرات و تجربیات دو کشور در این زمینه بود.

همچنین دو طرف در مورد همکاری در زمینه توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات که در هر دو کشور به عنوان یک ضرورت به حساب می‌آید و زمینه تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان به یک شبکه امن و قابل اطمینان و فراگیر را فراهم می‌کند، تاکید کردند.

طرفین متعهد شدند تا به منظور عملیاتی نمودن و اجرای توافقات فوق، هر چه سریع‌تر نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی اقدام نمایند.

در این دیدار محمود واعظی از رییس سازمان فضای مجازی چین دعوت کرد تا به منظور نظارت بر توافقات صورت گرفته اخیر و فراهم کردن زمینه‌های اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک به تهران سفر کند.