Gerdab.IR | گرداب

اسناد ویکی لیکس نشان می دهد

فتنه‌گری فیس‌بوکی سفارت عربستان در تهران

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

بر اساس اسناد افشاشده در سایت ویکی‌لیکس کارکنان سفارت عربستان در تهران امیدوار هستند فیس‌بوک و توئیتر به ابزاری برای تغییر رژیم در ایران مبدل شوند!

حکومت سعودی که با کشتار مردم یمن، محدودکردن ساده ترین آزادی های فردی و اجتماعی در داخل عربستان و دخالت های مکرر در امور داخلی کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان و ... به یک دیکتاتور مبدل شده، در تلاش است تا از امکانات شبکه های اجتماعی آمریکایی برای دخالت و فتنه گری در ایران هم سوءاستفاده کند.

در یک یادداشت فاقد تاریخ که در سایت ویکی لیکس افشا شده و ظاهرا از طرف سفارت عربستان در تهران برای مقامات این کشور ارسال شده، ادعا شده که مردم ایران از شرایط موجود سرخورده شده و تمایل زیادی به تغییر رژیم جمهوری اسلامی دارند؛ این در حالی است که حضور پرشکوه مردم تهران در مراسم تشییع شهدای جنگ تحمیلی در هفته گذشته خلاف این ادعا را به اثبات رساند.

در یادداشت مذکور روش های مختلفی برای نمایش نارضایتی اجتماعی مردم ایران از طریق اینترنت، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر پیشنهاد داده شده است. میزبانی از چهره های مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران، هماهنگی با آنان و تشویق این افراد به استفاده از گالری های هنری برای نمایش به اصطلاح شکنجه بر ضد مردم این کشور از جمله دیگر نکات طرح شده در این یادداشت است. نکته مضحک در این میان وارد کردن اتهام شکنجه و سرکوب به جمهوری اسلامی از سوی رژیمی است که شاه سابق آن دختران خود را سالها در خانه  حبس کرده و آنها را مورد آزار قرار می دهد و در زمینه قطع سر مجرمان با شمشیر در ملا عام و سرکوب و شکنجه مخالفان خود در داخل و خارج از عربستان هم یدطولایی دارد.

سفیر سعودی برای کمک به سرنگون کردن جمهوری اسلامی به مقامات عربستان پیشنهاد می‌دهد که از شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و انگلیسی‌زبان برای جلب مخاطبان عرب‌ زبان در جنوب و غرب ایران استفاده کنند.

در یکی دیگر از این اسناد که مربوط به سال 2012 است امارات متحده عربی به همکاری با روسیه و ایران برای دور زدن تحریم های بین المللی متهم شده است. در سند دیگری از آمادگی کشورهای عربی برای پرداخت 10 میلیارد دلار برای آزاد کردن حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع مصر سخن گفته شده است.