Gerdab.IR | گرداب

همراه اول ارائه اینترنت رایگان را تکذیب کرد

تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴

پس از درج صفحاتی در دنیای مجازی با نام اینترنت رایگان و ارزان و استقبال از سوی کاربران، همراه اول که یک پای ماجرا بود این توهم مجازی را تکذیب کرد.

مدتی بود که در دنیای مجازی شایعه ای بر سر زبان ها افتاده بود و با استفاده از این توهم، کاربران را سرکیسه می کردند،توهم اینترنت رایگان و بدون هیچ گونه هزینه!

بر همین اساس در دنیای مجازی یک گشت ساده زدیم و متوجه شدیم که این امر وجود دارد و در بسیاری از وب سایت ها به صورت ترفند عرضه می شود و برخی از سایت ها نیز در قبال این ترفند پول هم دریافت می کنند.

همراه اول ارائه اینترنت رایگان را تکذیب کرد
این همه ماجرا نیست،اینترنت رایگان اپراتورهای مخابرات دیگر هم از این توهم در امان نبودند و حتی برای آن هم برنامه طراحی کرده اند.

همراه اول ارائه اینترنت رایگان را تکذیب کرد

در ادامه مسئولان و کارشناسان مخابراتی اپراتور نام برده شده پس از طی تست های فنی و امنیتی اطمینان کامل دادند که چنین چیزی وجود خارجی ندارد و این تنها یک توهم در دنیای مجازی است و شیوه جدیدی برای اخاذی از کاربران مبتدی است.


اساس کار این نرم افزار ها و سایت ها، ساخت یک اکسس پوینت جعلی است و با استفاده از این آی پی و مختصات محلی سعی در ورود به شبکه مخابراتی دارند، غافل از آنکه دیوار های آتش و امنیتی مراکز مخابراتی امن تر از این حرف ها هستند.

به عنوان کلام پایانی باید کاربران اینترنتی به این مساله توجه جدی داشته باشند که فریب این سایت ها و برنامه ها را نخورند چراکه  علاوه بر موارد فوق با استفاده از این Access Point های جعلی و به کار گیری برنامه ها و مرورگرهایی خاص علاوه بر سرقت اطلاعاتی شما، به عنوان یک جاسوس همیشگی در گوشی یا رایانه شما مقیم خواهند شد و به این سادگی ها قابل شناسایی نیستند.