Gerdab.IR | گرداب

مصوبه آلمانی برای حفظ امنیت سایبری

تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴

بعد از حملات اخیر به مجلس آلمان و خطرهای پیش روی این کشور، آلمان قانونی برای رعایت الزامات امنیتی تصویب کرد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، آلمان قصد دارد که اقدامات پیشگیرانه برای امنیت سایبر زیرساخت‌های خود انجام می‌دهد. این کشور لایحه‌ای تصویب کرد که سازمان‌های مهم را ملزم می‌کند تا حملات سایبری گسترده و پیچیده‌ای که به شبکه‌های آن‌ها صورت می‌گیرد، به اداره‌ی امنیت اطلاعات فدرال آلمان (BSI) گزارش دهند. در جریان تصویب این لایحه گفته شد که اگر بیمارستان‌های آلمان، صنعت آب، مخابرات و سایر مراکز حیاتی این کشور حداقل معیارهای امنیت اطلاعات را رعایت نکنند، خساراتی بالغ‌بر صد هزار یورو به این کشور وارد می‌شود. همچنین مقامات و سایر شرکت‌های این کشور ملزم شدند تا حداقل معیارهای امنیتی را رعایت کنند. به‌علاوه دفتر تحقیقات جنایی آلمان (Office of Criminal Investigation)، پلیس تحقیق و سازمان اطلاعات داخلی که در شهر کلن واقع است موظف به همکاری با اداره‌ی امنیت اطلاعات شدند. لازم به ذکر است که شبکه‌های اعضای مجلس سفلای آلمان در ماه می، مورد هدف حملات سایبری قرار گرفتند.

چندی پیش نیز وزیر دفاع آلمان در مورد خطرهای تهدیدات سایبری بعد از حمله به مجلس این کشور هشدار داد. لذا آلمان به شدن در پی پیشگیری از حملاتی است که احتمالاً در آینده صورت می‌گیرد.

ضمناً آلمان سعی دارد با همکاری با اسرائیل امنیت سایبر خود را تقویت کند.

نکته‌ی آخر اینکه آلمان دارای مرکز ملی دفاع سایبر است که با تشخیص تهدیدات و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها، این کشور را برای جنگ سایبری آماده می‌کند. این مرکز در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد.