Gerdab.IR | گرداب

شرکت نورس؛ ابزار دست NSA

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴

شرکت نورس که در پروژه ایران هراسی فعالیت دارد، در مورد روش گردآوری اطلاعات خود خبر داد. NSA قسمتی از اطلاعات خود را از طریق این شرکت به دست می‌آورد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، شرکت آمریکایی نورس (Norse) از شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی تشخیص حملات سایبری فعالیت دارد. این شرکت حملات سایبری را به‌صورت زنده رصد می‌کند. نورس زیرساختهای بینالمللی پراکنده‌ی دنیا را در اختیار دارد. همچنین این شرکت در ۵۰ کشور حضور دارد و مالک بیش از ۱۶۰ دیتا سنتر است.

 سازمان امنیت ملی آمریکا با استفاده از ابزار این شرکت اطلاعات سراسر دنیا به دست می‌آورد. تامی استیانسن (Tommy Stiansen)، مدیر ارشد فناوری نورس اعلام کرد که این شرکت شش هزار نرم‌افزار را شبیهسازی کرده است. این شبیه‌سازی‌ها از دوربین‌های nanny گرفته تا سیستمهای اسکادا، PLC ها و سیستمهای ATM پیشرفتهی فعال در بخش اقتصادی را در بر میگیرد. چیزی که در آن‌ها شبیه‌سازی‌شده است، کدهایی است که در پشت این برنامه‌ها قرار دارند.


شرکت نورس؛ ابزار دست NSA
 همچنین وی افزود: «ما آنچه را که در پشت نرمافزارهای بخش صنعت فعال است، موردبررسی قراردادیم. در حال حاضر ما در سراسر دنیا حدود هشت میلیون شبیهساز داریم که این شبیه‌ساز حجم عظیمی از اطلاعات را گردآوری میکند.»

در شکل زیر شرکت نورس با استفاده از حس‌گرهایی که در اختیار دارد اطلاعات زیر را به دست آورده و مدعی شده که این حملات از ناحیه‌ی ایران اتفاق افتاده است.

وی مدعی شد که محققین بخش سایبری نورس آسیبپذیریهای شکل بالا را شبیهسازی کرده‌اند.
مدیر ارشد فناوری این شرکت ادامه داد: « اصولاً افرادی که این آسیب‌پذیری‌ها را ردیابی میکنند، رصد می‌شوند و درصورتی‌که رفتار آن‌ها خطرناک باشد با رفتاری مسئولانه آن‌ها را افشاء میکنیم. 

ما همچنین از تحلیلگران فیوژن که در نیروی هوایی فعالیت می‌کنند و تحلیلگران ضد جاسوسی و سایبری استفاده می‌کنیم تا دید بهتری نسبت به شبکههای متخاصم پشت پرده بیابیم. البته این تحلیلها به آنالیزهای جغرافیایی ما نیز پیوند خورده است که اطلاعات زیادی در اختیار ما می‌گذارد.»


لازم به ذکر است که شرکت نورس قبلاً در مورد فعالیت‌های سایبری ایران گزارشی ارائه کرده بود که در آن به ایران هراسی پرداخت تا از این راه اذهان مردم را به سمت تهدید بودن ایران در حوزه‌ی سایبری سوق دهد.