Gerdab.IR | گرداب

صدور حکم «م.ط» رئیس نحله عرفان حلقه

تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

یک منبع آگاه از صدور حکم بدوی برای «م.ط» رئیس جریان عرفان حلقه در دادگاه انقلاب و همچنین ابلاغ آن به وکیل متهم خبر داد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت پرونده «م.ط» رئیس جریان عرفان حلقه گفت: حکم بدوی در این خصوص صادر شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این حکم به وکیل وی ابلاغ شده، گفت: متهم 20 روز فرصت دارد تا به حکم صادره اعتراض کند، این پرونده در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
در اواسط دهه هفتاد شمسی، شخصی ناشناس مدعی فرا درمانی شد، کمتر کسی به او توجهی نشان داد. همین موجب شد تا وی کمی بعدتر، مدعی راه اندازی گونه ای عرفان شود که این روزها با نام "حلقه" یا کیهانی می شناسیم.
 
موسس این فرقه شخصی بنام"محمدعلی ط" است که بهره ای از اطلاعات دینی نداشته و با کمک چند خانم، که برخی از آنها مطالعات عرفانی و قرآنی داشته اند توانست این فرقه را گسترش دهد.
 
شروع فعالیت وی از سال 1383 بود که بعدها تلاش نمود در پوشش یک موسسه فعالیت خود را ادامه دهد. رییس این فرقه در سال 1385 مجوز یک سازمان مردم نهاد را کسب نمود که به دلیل تخلفات گسترده، مجوز وی تمدید نگردید و تاکنون بدون هیچ گونه مجوزی در قالب یک فرقه انحرافی در حال تبلیغ و جذب نیرو می باشد.
 
علیرغم اینکه هیچ گونه مجوز آموزشی برای آقای ط صادر نشده بود؛ ولی کلاسهای گسترده ای را در تهران و چند شهر کشور فعال نمود که در برخی از این کلاسهای تا 300 هزار تومان برای 6 دوره کوتاه مدت آموزشی دریافت می کرد و از این طریق میلیون ها تومان ثروت نامشروع و غیر قانونی کسب نمود.