Gerdab.IR | گرداب

حذف روحانی افغان توسط فیس بوک

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

فیس بوک، صفحه اطلاع رسانی رسمی حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری؛ روحانی سرشناس افغان و رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی تبیان را با بیش از ده ها هزار عضو، حذف کرد.

به گزارش گرداب از مسلم پرس، در ادامه سانسور های رسانه ای غرب علیه شخصیت ها و نهادهای مستقل و همسو با جبهه مقاومت علیه استکبار، این بار شبکه اجتماعی فیس بوک، با حذف صفحه فیسبوک حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، بُعد دیگری از آزادی بیان غربی را به نمایش گذاشت.

بر اساس گزارش ها، پیش از این نیز، شبکه اجتماعی فیس‌بوک با بهانه‌های مختلفی، صفحات مرتبط با گروه‌های مقاومت در لبنان، فلسطین و بحرین را نیز مسدود کرده بود.
سال گذشته، اوج برخورد این شبکه اجتماعی با گروه‌های مقاومت در لبنان بود. در اولین تنش و رسمی‌ترین آن، یک سخنگوی شبکه اجتماعی فیس بوک به روزنامه «دیلی استار» لبنان گفت که این شرکت، صفحه رسمی فیس‌بوک تلویزیون المنار حزب‌الله را به خاطر ادعای آن‌چه «تحریک خشونت» نامید، حذف کرده است.
چند روز بعد، روزنامه لبنانی «السفیر» گزارش داد که پس از اعلام حضور ۷هزار نفر در صفحه‌ای در فیس‌بوک مربوط به گرامیداشت پنجاه و دومین سالگرد تولد سید حسن نصرالله که تنها توسط فعالان شبکه‌های اجتماعی و نه از طرف حزب‌الله لبنان ایجاد شده بود، فیس‌بوک این صفحه را حذف کرد. این صفحه تنها حاوی پیام‌های محبت آمیز به سیدحسن نصرالله بود، اما ظاهرا مدیران فیس‌بوک نسبت به این صفحه علاقه‌ای نداشتند.
با این حال موارد مختلفی مشاهده شده است که گروه‌های مسلح و تکفیری ها که خشونت را ترویج می کنند،در فیس‌بوک فعالیت می‌کنند و تاکنون گزارشی از مسدود شدن آن‌ها منتشر نشده است.
علاوه بر این، گروه‌های توهین‌کننده به اعتقادات اسلام نیز در این شبکه فعال هستند که تاکنون مدیران این شبکه اجتماعی به صورت جدی به آن‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

حجت الاسلام حسینی مزاری در این باره، گفت: مطالبی که در صفحه فیسبوک شخصی ام انعکاس پیدا می کرد از بازتاب بسیار وسیعی بر خوردار می گردید و هر مطلب و مقاله از ده تا هشتاد هزار بار مطالعه ی می شدند و تا دو هزار پسند و اشتراک گذاری را به خود اخصاص می دادند و پای مطالب انعکاس یافته، هزاران کامنت و نظر نیز گذاشته می شد که مخالف و موافق به بحث و تبادل نظر و گاهی به مشاجرات لفطی می پرداختند.

وی افزود؛ تا کنون چندین بار به دفتر فیسبوک تماس حاصل گردیده و متقاضی رفع انسداد شده ایم اما نه تنها تاکنون جواب قانع کننده ای دریافت نگردیده است که اصولا فیسبوک اقدام به حذفی کرده است که در صورت جستجو، نام اینجانب به هیچ وجه قابل مشاهده و دریافت نمی باشد.

قابل ذکر است که در یک ماه و نیم اخیر، بیشترین مطالب صفحه فیسبوک آقای حسینی مزاری را مطالب مربوط به سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و روز جهانی قدس تشکیل می داد.