Gerdab.IR | گرداب

گوگل به دنبال امپراطوری جهانی!

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

شرکت گوگل به تازگی از ایجاد یک شرکت مادر به نام آلفابت یا الفبا خبر داده که خود تنها به عنوان یکی از زیرمجموعه های آن فعالیت خواهد کرد و مجموعه های دیگری نیز در کنار آن تاسیس خواهند شد.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از نیویورک تایمز نوشت، در حالی که گوگل به عنوان یکی از زیرمجموعه های آلفابت فعالیت های قبلی خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته خدمات جستجوی وب، ویدیو، نقشه خوانی، برنامه های همراه و ... ارائه می دهد،‌آلفابت و زیرمجموعه های دیگر آن برای ارائه خدماتی مانند خودروهای هوشمند، Calico  برای افزایش طول عمر انسان، نست برای طراحی تجهیزات خانگی هوشمند، فیبر برای تسهیل دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر کابل‌های فیبر نوری، Life Sciences برای ارتباط هوشمند با بیماران دیابتی و ... اقدام خواهند کرد.
 
قرار است لری پیج یکی از موسسان گوگل مدیرعامل آلفابت باشد و سونداری پیچای که اصالتا هندی است مدیر عامل جدید گوگل شود. در بورس نیز شرکت آلفابت جایگزین شرکت گوگل خواهد شد و تمامی سهام گوگل به آلفابت واگذار می‌شود.
 
در حال حاضر گوگل با ارزش 66 میلیارد دلار بعد از اپل و مایکروسافت سومین برند پولساز دنیاست و در حالی که برخی معتقدند با این بازسازی سازمانی جدید گوگل فرصت بیشتری برای اتمام طرح های ناتمام و تبدیل شدن به یک امپراطوری اقتصادی، رسانه ای و اطلاعاتی خواهد داشت، برخی دیگر نیز بر این باورند که ممکن است با اجرای طرح یاد شده برخی سردرگمی ها و ناهماهنگی ها در این شرکت بیشتر شود.
 
نکته جالب اینکه قرار است آدرس اینترنتی www.abc.xyz برای شرکت آلفابت اختصاص یابد. پسوند xyz تا به حال به یک سرمایه گذار 29 ساله آمریکایی اختصاص داشته است. این شرکت تلاش داشت از پسوندهای دات کام یا دات نت استفاده کند، اما موفق به این کار نشد.