Gerdab.IR | گرداب

پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

بعد از توافق هسته‌ای، عده‌ای فکر کردند دشمنی ایران با استکبار جهانی به سرکردگی امریکا به پایان رسیده که با تاکید مجدد رهبر انقلاب مبنی بر تعطیل ناپذیر بودن مبارزه با استکبار کمپینی با عنوان سوزاندن بیرق ابلیس تشکیل شد.

به گزارش گرداب از 598 به دنبال تاکید مجدد مقام معظم رهبری درماه رمضان امسال و در دیدار با دانشجویان مبنی بر اینکه «مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل‌پذیر نیست و امروز آمریکا کامل‌ترین مصداق استکبار است»، جمعی از جوانان فعال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، کمپینی را با عنوان #سوزاندن- بیرق- ابلیس را به راه انداختند.

بعد از توافق هسته ای، عده ای فکر می کردند دشمنی ایران با استکبار جهانی به سرکردگی امریکا به پایان رسیده است که با تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تعطیل ناپذیر بودن مبارزه با استکبار کمپینی با عنوان سوزاندن بیرق ابلیس تشکیل شد که بازتاب بسیاری را در بین کاربران شبکه های اجتماعی داشته است. کمپین فوق که بر اساس اعلام گردانندگان آن از تاریخ 8 مرداد تا 28 مرداد (سالروز کودتای ننگین آمریکایی انگلیسی علیه ملت ایران) به فعالیت خواهد پرداخت، بازتاب زیادی در رسانه های داخلی و خارجی داشته است و فعالین پویش سوزاندن بیرق شیطان را جوابی به مدعیان اندک رابطه با امریکا می دانند.
 
اشاره شد که این پویش از روزهای اول تشکیل طرفداران زیادی در کشور پیدا کرد. این موضوع از عکس های صفحه اینستاگرام این پویش به خوبی مشخص است. از تمام استان ها و از بیشتر شهر های کشور، عکس های خود را در حال سوزاندن پرچم امریکا در اماکن تاریخی و مذهبی را در صفحات اجتماعی منتشر نموده اند.
 
استقبال از این طرح در شبکه های اجتماعی مختلف این پویش نشان از علاقه مردم ایران برای مقابله با استکبار و ظلم را به خوبی اثبات می کند. جالب تر اینکه بر خلاف بعضی موج هایی که در شبکه های اجتماعی، صرفا به دورهمی های دوستانه شبیه هستند و با کمترین اثر ظاهری در زندگی مردم مواجه می شوند اما پویش مردمی سوزاندن بیرق شیطان از این قاعده مستثنی است. برای مثال در در پایان مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام مهدی مطلبی روایتگر عرصه مقاومت هسته ای و بزرگداشت شهدای غواص که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، شمار زیادی از طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم قم پرچم آمریکای جنایتکار را به آتش کشیدند.


پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر

پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر

پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر

پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر


پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر

پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر


پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر


پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر


پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر





 
طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این مراسم تاکید کردند که توافق هسته ای هیچ خللی در روند مبارزه با استکبار ایجاد نخواهد کرد و آنان پرشور تر از همیشه طلایه دار و پیشگام مبارزه با آمریکای جنایت کار خواهند بود.
 
در حقیقت حرکت طلاب نوعی مبارزه با امریکا و استکبار جهانی است که با سوزاندن نماد این ماهیت شیطانی (بیرق امریکا) اتفاق می افتد.
 
پویش فوق به همین حرکت محدود نشده و در جریان تشیع شهدای غواص در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان نیز گروهی از مردم انزجار خود را از امریکا با سوزاندن پرچم این کشور نشان دادند.
 
اتفاقات اخیر به خوبی نشان می دهد که تا زمانی که یک نظام سیاسی به خود اجازه رفتارهای مداخله جویانه و تهاجمی در زندگی مردم می دهد این حرکت ها تمام نمی شوند. شاید برخی فکر کنند که این قبیل اعتراضات مخصوص کشورهایی مانند ایران است که سابقه تاریخی بدی از امریکا دارند.
 
اما اعتراضات اخیر در شهر فرگوسن امریکا که با مداخله پلیس بار دیگر به جنجال کشید به خوبی این موضوع را ثابت می کند که استکبار ستیزی نه محصول تفکر یک کشور که در سرشت تمام انسان ها است. حادثه فرگوسن نشان می دهد با وجود گذشت یک سال از مرگ جوان سیاهپوست به ضرب گلوله پلیس سفیدپوست، بی اعتمادی بین پلیس و جامعه آفریقایی تبارهای این شهر هنوز ادامه دارد.
 
آفریقایی تبارهای ساکن این شهر معتقدند رفتار پلیس سفید پوست در قبال آنها با وجود گذشت یک سال کامل از حادثه قتل مایکل براون، هنوز هیچ تغییری نکرده است. اعتراضات فرگوسن به 90 شهر دیگر امریکا کشیده شده است. اتفاقی که در بعضی نقاط با سوزاندن پرچم امریکا توسط سیاهپوستان امریکایی همراه شده است.
 
استکبار همیشه مورد انزجار انسان‌ها بوده و هر از چند گاهی مانند اتفاقات فرگوسن امریکا، به همین کشور نیز سرایت می کند و اعتراضاتی از این دست را بوجود می اورد. مردم امریکا با اعتراض خود ناراحتی شان را از نظام حکومتی کشورشان نشان می دهند همانطور که مردم ایران نیز به اشکال مختلف این ناراحتی را نشان می دهند.
 
در حقیقت پویش مردمی سوزاندن بیرق ابلیس نه بی احترامی به مردم یک کشور که اعتراض از سیاست های پوسیده و نخ نما شده امریکاست که در بین اقشار مختلف این کشور نیز مخالفان زیادی دارد.


پویش «سوزاندن بیرق ابلیس»+تصاویر
 
Iranian youth launch campaign of burning U.S. flag (+Photos)
 
Tehran, August 10, The Iran Project – Some Iranian youth, who launched the movement of burning the flag of America two weeks ago, announced that it will be extended to Aban 13th (Oct. 5), National Day of Campaign against Global Arrogance.
 
Some Iranian youth started the movement of burning the flag of America at the heights of Iran’s Fordo nuclear site two weeks ago to stress that Iran’s nuclear deal with world powers will not make any dent in the fight against the arrogance.
 
To remind America’s enmities, the movement will be followed in Iran’s public space and social networks using the hashtag #سوزاندن_بیرق_ابلیس.
 
Those who are interested in the movement can join it by sending the images of burning the American flag at their home or work, or anti-American texts to the official page of the movement on Instagram https://instagram.com/burningsatanflag.
 
Images displayed on the page stress on the endless fight of Iranian people against a regime which is still the same Great Satan even after the nuclear deal.
 
It is worth nothing that at the outset of the movement, the members were arrested at the heights of Iran’s Fordo nuclear site by the security forces of the Atomic Energy Organization, and then released