Gerdab.IR | گرداب

اینترنت فضایی سامسونگ برای 5 میلیارد نفر

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

سامسونگ قصد دارد اینترنت فضایی را با استقرار 4600 میکروماهواره برای 5 میلیارد نفر از مردم کره زمین ایجاد کند.

به گزارش گرداب از خبرآنلاین، به دنبال اینترنت رایگان بالنی گوگل و پهپاد دار فیس‌بوک، کمپانی کره‌ای خبر از توسعه اینترنت فضایی با استفاده از 4600 ماهواره در آسمان داد.
 
«فاروق خان» مدیر تحقیقات بخش امریکای سامسونگ درباره جزییات این طرح گفت: توزیع یک زتابایت دیتا با استفاده از میکروماهواره‌های تعریف‌شده، انجام خواهد شد و اینترنت مستقیماً به موبایل کاربران روی زمین ارسال می‌شود.
 
وی افزود تا سال 2028 دیتای موبایل ماهانه به رقم یک زتابایت خواهد رسید و با طرح اینترنت فضایی سامسونگ، مردم دوسوم از کره زمین که اینترنت ندارند قادر خواهند بود تا از طریق موبایل‌های خود باهم چت کرده و در حال حرکت ویدئو تماشا کنند.
 
مدیر بخش امریکای سامسونگ در قسمت تحقیق و توسعه تأکید کرد ماهواره‌ها و پهپادها وسیله اصلی اتصال دوسوم مردم کره زمین خواهند بود که فعلاً به اینترنت دسترسی ندارند.
 
قرار است در طرح اینترنت فضایی سامسونگ، ماهواره‌هایی که هرکدام 500 کیلوگرم بیشتر وزن ندارند در فضای 2000 کیلومتری / low-earth orbit نصب شوند و به دلیل کوچک بودن انرژی کمتری مصرف کرده و راحت‌تر به فضا ارسال می‌شوند.
 
مدت‌زمان ارسال سیگنال در این طرح به زمین 20 میلی‌ثانیه تعریف‌شده است و به گفته سامسونگ به دلیل توسعه نسل پنجم موبایل/ 5G هزینه‌ها به‌شدت کاسته شده و با استفاده از اتصال ماهواره‌های اینترنت دار به برج‌های بی‌سیم 5G در آینده نزدیک، هزینه‌های اینترنت فضایی نیز کم خواهد شد.
 
در این طرح اینترنت مستقیماً به موبایل کاربران ارسال‌شده و یا از طریق برج‌های مخابراتی و بی‌سیم به کاربران وصل می‌شود و با برای دریافت سیگنال بهتر می‌توان از دیش‌های معمولی نیز استفاده کرد.
 
این طرح سال 2020 کلید می‌خورد!