Gerdab.IR | گرداب

ورود رقیب جدید هواوی به ایران

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

عرضه گوشی نمایشگر بزرگ سونی در رده قیمتی متوسط، محصول هوشمند جدید ال‌جی برای دوستداران گوشی‌های تاشو، ورود برند جدید چینی لیگو و تبلت جدید سیم‌کارت‌خور کودک، تازه‌ترین تحولات محصول در بازار دیجیتال است.

به گزارش گرداب از فارس، این هفته بازار دیجیتال و IT اگرچه از نظر خرید و فروش شاهد جنب و جوش چندانی نبود و به اصطلاح یخ انتظار بازار آب نشده؛ اما روال عادی عرضه و تقاضا همچنان در بازار جاری است و به ویژه برخی تحولات سیاسی زمینه تغییرات افزون‌تر و ورود محصولات و برندهای جدید به بازار ایران را نیز رقم زده است.
 
آخرین اخبار از بازار دیجیتال و IT به شرح زیر است.
 
*عرضه تبلت کودکانه سیم‌کارت خور
 
کمپانی آمریکایی i-life یکی از تولیدکنندگان حوزه ابزارهای هوشمند محسوب می شود و محصولات خود را تحت لیسانس کشور چین تولید می کند و در ایران نمایندگی فروش دارد.
 
این تولیدکننده که محصولات برای کودکان دارد، اخیرا نیز تبلت جدیدی برای مخاطب کودک روانه بازار کرده که مجهز به دکمه تماس اضطراری sos و ردیابی کودک از طریق GPS و نقشه گوگل است. تبلت‌های مخصوص کودکان که معمولا در رده تبلت‌های میان‌رده تقسیم بندی می‌شوند، معمولا از وای فای بهره می‌برند و فاقد قابلیت سیم‌کارت هستند.
 
نسل سوم تبلت کودکانه، kids tab سری 6 و 7 مخصوص دختران و پسران با 2 رنگ آبی و صورتی طراحی و ساخته شده است.
 
این تبلت 7 اینچی با رزولوشن 1024×600 و HD است. ابعاد این تبلت تقریبا به اندازه یک دفترچه یادداشت است و بدنه آن در مقابل ضربات کودکانه مقاوم است.
 
از امکانات این تبلت می توان به پردازنده Dual Core 1.3 Ghz ،1GB RAM DDR 3، پردازنده گرافیکی ARM Mali-400MP2 ، 8 گیگابایت حافظه داخلی با امکان ارتقاء از طریق کارت حافظه تا 64 گیگابایت، پشتیبانی از سیم کارت 3G برای برقراری تماس، دو دوربین 1 و 3 مگاپیکسل در جلو و عقب، باتری 3200 mAh رابط کاربری کودکانه و تعاملی است و سیستم عامل اندروید  4.4اشاره کرد.
 
 
 
*تازه‌وارد چینی لیگو
 
این هفته همچنین پای گوشی‌های چینی لیگو به بازار ایران باز شد. برند leagoo یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی تلفن‌همراه در کشور چین محسوب می‌شود که محصولات آن تاکنون به بازار ایران وارد نشده بود. این محصول برای مثال در کشور مالزی فروش بالایی را کسب کرده است.
 
رده قیمتی این گوشی‌ها تقریبا مشابه دیگر رقیب چینی است و لیگو نیز مانند هواوی استراتژی تناسب کیفیت و قیمت را دنبال می‌کند.
 
اکنون با دایر شدن نمایندگی مرکزی این برند در ایران، نخستین مدل‌های این گوشی شامل Leagoo Lead7 در بازار عرضه شده است.
 
این محصول دارای دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین پشت 8 مگاپیکسلی است و 160 گرم وزن دارد. CPU 1.3 گیگاهرتزی، صفحه نمایش 5 اینچی HD ، حافظه 8 گیگابایتی داخلی و 32 گیگابایتی خارجی از دیگر امکانات این گوشی است.   
 
 
 
*ایده جدید ال‌جی برای دوستداران گوشی‌های تاشو
 
شرکت ال‌جی الکترونیکس نیز اخیرا گوشی هوشمندی برای دوستداران گوشی‌های تاشو تولید کرده است.
 
حس نوستالژی گوشی‌های تاشو با کاربری آسان گوشی‌های هوشمند در این محصول ترکیب شده است. گوشی‌‌های هایبرد تاشوی کره‌ای در بازار بومی این کشور با نام LG Gentle معرفی شده اند و در دیگر بازارها به نام LG Wine Smart شناخته می‌شوند.
 
آخرین نسخه Wine Smart از اندروید Lollipop 5.1.1، صفحه نمایش 3.2 اینچی HVGA و قابلیت Safety Care ال‌جی (ارسال خودکار هشدارهای اورژانسی و موقعیت لحظه به لحظه به شماره‌ تلفن‌های از پیش تعیین شده) برخوردار است.
 
همچنین ال‌جی برای استفاده از کلیدهای مهم و تایپ دقیق و آسان صفحه کلیدی سه در چهار در این گوشی تعبیه کرده است. کلیدهای مهم در نظر گرفته شده شامل شماره‌گیر، دفترچه تلفن، پیامک و دوربین هستند.
 
*قیمت متوسط بزرگ سونی
 
این هفته همچنین کمپانی سونی مدلی جدیدی در رده قیمتی گوشی‌های میان‌قیمت روانه بازار کرده است. گوشی مدل Xperia C5 Ultra که مدلی برای علاقمندان گوشی‌های بزرگ است دارای نمایشگر 6 اینچی و فریم آلومینیومی است و از دوربین دوقلوی 13 مگاپیکسلی پشت و جلو بهره می‌برد.
 
نمایشگر بزرگ این گوشی Full HD با قابلیت IPS مجهز به فناوری تلویزیون Sony است. پردازشگر 64 بیتی هشت‌هسته‌ای 1٫7 گیگاهرتزی، 2 گیگابایت رم و پشتیبانی از شبکه‌های نسل چهارم از دیگر ویژگی‌های این محصول است. Xperia C5 Ultra و سه رنگ مشکی، سفید و سبز نعنایی ملایم طراحی شده و دو روز ماندگاری باتری و تا 7 ساعت و 47 دقیقه بازپخش ویدیو دارد.