Gerdab.IR | گرداب

سرعت شبکه 4G استرالیا 137 مگابایت

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

شرکت استرالیایی Optus اعلام کرد نخستین مرکز مخابراتی در جهان است که با استفاده از فناوری 1x FDD 2x TDD1 سرعت شبکه 4G را به 137 مگابیت رساند.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ این شرکت که مراحل توسعه و آزمایش را برای سرویس مذکور پشت‌سر گذاشته است، در مناطق مختلف استرالیا این سرویس را برای 9 دستگاه ارایه کرده است.

افزودن شدن سرویس 3x CA به شبکه مخابراتی Optus 4G Plus این امکان را فراهم می‌کند تا صاحبان 9 مدل گوشی هوشمند از جمله Galaxy S6 edge+ و Galaxy Note 5 سامسونگ که به تازگی معرفی شده‌اند، بتوانند سرعت بارگذاری اینترنتی خود را نسبت به استاندارد جهانی شبکه‌های 4G چند برابر کنند.
 
«دنیس وُنگ» مدیر مرکز Optus Networks در این خصوص توضیح داد که شهروندان استرالیایی برای نخستین بار در جهان می‌توانند روی گوشی‌های هوشمند جدید خود با سرعت 317 مگابیت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشند که البته این سرویس هم‌اکنون برای شهرهای محدود و برخی دستگاه‌های موبایلی ارایه شده است.
 
وُنگ در این خصوص گفت: «اضافه کردن سرویس 1x FDD + 2x TDD به شبکه‌های مخابراتی کنونی باعث شده است تا سرعت بارگذاری موبایلی در استرالیا به رکورد جدید در جهان دست یابد. این فناوری برای آنکه سرعت اینترنت را بالاتر ببرد، نیاز به طیف باند مخابراتی بیشتر ندارد و مبتنی بر زیرساخت‌های کنونی سرعت را چند برابر می‌کند».
 
شرکت مخابراتی Optus تصمیم گرفته است تا پایان سال 2015 میلادی امکان دسترسی به اینترنت با سرعت 137 مگابیت در ثانیه را برای تمام شهروندان استرالیایی فراهم کند.