Gerdab.IR | گرداب

کشته شدن «مغز الکترونیک» داعش

تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

منابع نظامی آمریکا از کشته شدن «مغز الکترونیک» داعش و هکر انگلیسی الاصل و برجسته این گروه تروریستی در یک حمله هوایی به شهر الرقه سوریه خبر دادند.

به گزارش گرداب فارس به نقل از المیادین نوشت، مسئولان نظامی آمریکا اعلام کردند که «جنید حسین» معروف به «ابوحسین انگلیسی» از تبعه انگلیس و «مغز الکترونیک» داعش در حمله هوایی به الرقه سوریه کشته شد.
 
ابو حسین انگلیسی 21 سال سن داشت و در سال 2012 برای پیوستن به داعش به سوریه رفت. گفته می شود که وی از لحاظ اهمیت برای داعش جزو دومین مرد انگلیسی به شمار می رود.
 
مسئولان آمریکایی تاکید کردند که کشته شدن ابوحسین «ضربه سختی» به داعش وارد کرد، زیرا وی نقش زیادی در به کارگیری عناصر جدید داعش از غرب داشته است.
 
به گفته مسئولان اروپایی و آمریکایی، ابوحسین مسئول اصلی حملات رایانه‌ای از سوی داعش به پایگاه‌ها نظامی و دولتی در کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکاست و به مغز الکترونیک داعش معروف شده است.
 
روزنامه انگلیسی دیلی میل هم در گزارشی نوشته که تحقیقات انجام شده نشان می دهد، «جنید حسین» مشهور به «ابو حسین انگلیسی»، متخصص در زمینه هک الکترونیکی است. وی اهل شهر بیرمنگام انگلیس است و در سال 2012 به دنبال سرقت اطلاعات شخصی از اینترنت بازداشت شده بود.
 
حسین جنید همچنین «هکر» ماهری بود و در سال 2012 و پس از هک کردن ایمیل تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس و دستیابی به برخی شمار تلفن‌های ویژه این کشور برای مدتی در انگلیس بازداشت شده بود.
 
منابع نظامی آمریکا گفتند که فعالیت الکترونیکی جنید حسین در داعش باعث شد تا وی جزو سومین هدف لیست وزارت دفاع آمریکا قرار بگیرد.