Gerdab.IR | گرداب

امنیت پایین آیفون

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

به‌تازگی، گروهی از هکرها به تلفن‌های همراه شرکت اپل حمله‌ی سایبری کرده و اطلاعات کاربران زیادی را به سرقت برده‌اند.

به گزارش گرداب از  سایبربان، هکرها به سیستم‌عامل iOS حمله کرده و اطلاعات 225 هزار کاربر این سیستم‌عامل را به سرقت بردند.
 
به ادعای رسانه‌ها و محققان، در این حمله، هکر از یک بدافزار استفاده کرده و اطلاعات نام کاربری و رمز عبور کاربران خود را به سرقت بردند.
 
یکی از محققان در این خصوص گفت: "ما باور داریم این حمله که بزرگ‌ترین سرقت اطلاعات از اپل است از طریق بدافزار انجام گرفته است."
 
این بدافزار، اطلاعات جابجا شده در iTunes را به سرقت برده و از این طریق به اطلاعات نام کاربری و رمز عبور کاربران دست رسی پیدا می‌کردند.
 
به گفته‌ی محققان، علاوه بر اطلاعات نام کاربری و رمز عبور حساب‌های کاربری اپل، هکرها هزاران سند، کلیدها و رمزهای خصوصی و رسیدهای خرید را به سرقت بردند.
 
این بدافزار، اطلاعات به سرقت برده را به سرورهای فرماندهی و کنترل هکرها می‌فرستاد.
 
تلفن همراه آیفون و تمام محصولات اپل به داشتن امنیت بسیار بالا مشهور هستند و در طول عمر 8 ساله‌ی آیفون، این حمله بزرگ‌ترین حمله‌ی بدافزار به این تلفن همراه بوده است.
 
به ادعای محققان امنیتی، این بدافزار از طریق شرکت‌های ثالثِ ساخت نرم‌افزار منتشر شده‌اند.
 
این بدافزار، اطلاعات کاربران آیفون در 18 کشور مختلف دنیا را به سرقت برده است.
 
به ادعای رسانه‌های آمریکایی، هکرهای چینی مسئول این حمله هستند. این رسانه‌ها برای ادعای خود مدرکی را ارائه نکرده‌اند.

به گزارش گرداب برخی کارشناسان براین باورند که تعداد کم ویروس ها و هک های مشاهده شده در مورد آی او اس و مکینتاش نه به دلیل امنیت بالا بلکه به دلیل کم تعداد بودن کاربران آن در سطح جهان بوده است و با افزایش تعدادد کاربران این دوسیستم عامل در سالهای اخیر تعداد ویروس ها و هک های گزارش شده در این دو مورد نیز در حال افزایش است.