Gerdab.IR | گرداب

تعداد مشترکان 4G بزرگترین شرکت اروپایی از 10 میلیون عبور کرد

بیش از ده میلیون نفر مشترک 4G شرکت EE

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴

تعداد مشترکین 4G تلفن همراه شرکت EE بریتانیا که بزرگترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات LTE یا نسل چهارم در اروپا به شمار می‌آید از 10 میلیون مشترک گذشته است.

به گزارش گرداب از ایسنا، در پی ورود تلفن‌های هوشمند جدید به بازار و توسعه شبکه 4G در مناطق جدید، برای اولین بار ترافیک داده‌های LTE از 3G بیشتر شد. از زمان آغاز ارائه خدمات LTE در مناطق دورافتاده و روستایی ، استفاده از LTE در این مناطق اسکاتلند 60 درصد افزایش یافته است.

شرکت EE پیش‌بینی کرده است تا سال 2018 ترافیک شبکه این شرکت حداقل به یک اگزابایت (یک میلیون ترابایت) در سال برسد. این حجم اطلاعات معادل 3 برابر حجم فعلی و 16 برابر حجم اطلاعات شبکه 3G در سال 2012 است.

بر اساس اطلاعات سایت شرکت ارتباطات زیرساخت، افزایش حجم ترافیک دیتا به دلیل تقاضاهای ناشی از تبادل فایل‌های ویدیویی و ارتباطات شبکه های اجتماعی است که در حال حاضر 51 درصد ترافیک داده‌های شبکه 4G را تشکیل می‌دهند.

سایر بخش‌ها و صنایع که از ارتباطات موبایل استفاده می‌کنند نیز در افزایش ترافیک داده‌ها تأثیرگذارند. همچنین، استفاده از کاربردهای (اپلیکیشن‌ها) بهداشتی از اواسط سال 2014 تا کنون 63 درصد رشد کرده است.