Gerdab.IR | گرداب

معرفی گروه امنیت سایبر 8 در اسراییل (بخش دوم)

گروه امنیت سایر اسرائیل/بخش دوم

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

اعضای این گروه متخصصین واحد 8200 هستند و این گروه بنا بر اعتقاد برخی، معادل سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) محسوب می‌شود.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ کارمندان گروه 8، دسته‌ای از افراد باتجربه و کارآزموده‌ی واحد 8200 رژیم صهیونیستی هستند. این افراد، نخبگان و متخصصین سایبری محسوب می‌شوند. این گروه با غول‌های بزرگ ارتباطی و فناوری برای توسعه پروژه‌های جدید سایبری همکاری می‌کند.

ازجمله این همکاری‌ها می‌توان به همکاری با شرکت تجاری محصولات اینترنتی سیسکو (CISCO) و آلکاتل-لوسنت (Alcatel-Lucent) اشاره کرد. همچنین گروه‌های آزمایشگاه بل (Bell Labs) که در شرکت آلکاتل-لوسنت در زمینه‌ی چالش‌های گوناگون امنیتی فعالیت می‌کند با این گروه همکاری دارند. گروه 8 بر روی چیزی که آن را «راهبرد تحقیق و مشارکت مهندسی» می‌نامند با دو شرکت مذکور فعالیت می‌کند.

 علاوه بر این‌ها، دو شرکت مزبور شرکای راهبردی این گروه نیز هستند. آنچه از این فعالیت‌ها برداشت می‌شود این است که این دو شرکت بزرگ فناوری در دنیا، ابزاری را در اختیار این گروه قرار می‌دهند که برای انجام پروژه‌های خود نیازمند به آن‌ها است. این نکته بیانگر این مطلب است که این دو شرکت با حمایت از این گروه نفوذ خود را در آن گسترش داده و می‌توانند در این گروه اعمال قدرت کنند.

به گفته‌ی برخی، این گروه جدید به‌نوعی معادل سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) است. اریک اشمیت (Eric Schmidt)، مدیر اجرایی گوگل، گفت: «تهدیدات امنیت سایبر در جهان به‌طور طبیعی بیشتر مورد جنجال واقع ‌شده و روزبه‌روز متداول و مخرب‌تر می‌شوند.

 به همین دلیل ما در تشکیل این گروه سرمایه‌گذاری کردیم؛ زیرا این گروه به‌عنوان خط مقدم نوآوری در زمینه‌ی امنیت سایبر است. گروه 8 یک مثال خوب برای این نکته است که چگونه اسراییل بهترین استعداد در جهان در مقابله با چالش‌های امنیت سایبر محسوب می‌شود.

 اسراییل می‌تواند با توانایی‌هایش در این موضوع، راه‌حل‌های پیشرفته و خلاقانه‌ای را ارائه دهد که برای چشم‌انداز پیشرفته‌ی خود به آن احتیاج دارد.» همان‌طور که از این کلام فهمیده می‌شود، سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های گوناگون برای تشکیل این گروه به این منظور است که آن‌ها این رژیم را به‌عنوان یک قدرت و پیشگام در زمینه‌ی امنیت سایبر می‌دانند؛ لذا شرکای این گروه سرمایه‌گذاران بزرگ و صاحب تخصصی هستند که از ابتدا این گروه را به‌عنوان مولد شرکت‌های امنیت سایبر در نظر گرفتند.

برای خواندن بخش اول مطلب اینجا کلیک کنید.