Gerdab.IR | گرداب

پرترافیک ترین روز فیسبوک

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

رقم یک میلیارد متفاوت از آمار کاربر روزانه فیسبوک است که این شبکه اجتماعی هر سه ماه یک‌ بار برای گزارش‌ های مالی منتشر می‌کند.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ شمار کاربرانی که ظرف یک روز ازفیسبوک استفاده کرده‌اند برای نخستین بار از مرز یک میلیارد نفر گذشت. مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر این شبکه اجتماعی در پستی که چند روز پیش منتشر کرد، گفت از هر هفت نفر در کره زمین یک نفر از طریق فیسبوک با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کرده بود. رقم یک میلیارد متفاوت از آمار کاربر روزانه فیس‌بوک است که این شبکه اجتماعی هر سه ماه یک‌ بار برای گزارش‌های مالی منتشر می‌کند.
 
فیسبوک در ماه ژوئن روزانه ۹۶۸ میلیون کاربر فعال داشته است. این شبکه اجتماعی اکنون یک میلیارد و ۵۰ میلیون کاربر دارد که حداقل یک بار در ماه وارد فیسبوک می‌شوند. این آمار ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد. آمار کاربران فیسبوک در اکتبر ۲۰۱۲ یک میلیارد نفر بود.  
 
بیشتر کاربران این شبکه در خارج از ایالات متحده و کانادا هستند. آمار کاربران این سایت از طریق موبایل نیز یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون نفر است. فیسبوک همچنین اعلام کرد در حال طراحی یک فناوری است که با استفاده از آن، سازندگان ویدئو می‌توانند از کپی شدن آثار خود در این شبکه اجتماعی بدون اجازه آن‌ ها جلوگیری کنند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیسبوک قرار است به زودی این فناوری را با یک مجموعه دستچین شده از شرکایش از جمله شرکت‌های رسانه‌ای به محک بگذارد. این شبکه اجتماعی مستقر در کالیفرنیا می‌گوید که برخی از ناشران ویدئو شکایت کرده‌اند که گاهی اوقات ویدئوهای بارگذاری شده در فیسبوک بدون اجازه بوده و این کار آنها مصداق «سرقت» است.
 
فیس‌بوک هم اکنون از سیستم «مجیک آئودیبل» استفاده می‌کند که از فناوری صدای «اسکن شده» برای شناسایی و مسدودسازی ویدئوهای دارای کپی رایت که بدون اجازه در این شبکه بارگذاری شده‌اند، بهره می‌گیرد. فیسبوک گفته است که ما به دنبال بهره‌گیری صاحبان ویدئو از امتیاز آثارشان هستیم. این شبکه افزوده است: «برای پاسخ دادن به این نیاز، ما به دنبال راه‌ هایی برای تقویت ابزارهای مدیریت حقوق آثار هستیم تا خالقان ویدئو بهتر بتوانند بر روی اثرشان که در فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شود، کنترل داشته باشند».