Gerdab.IR | گرداب

ادعای GCHQ در مورد حمله‌ی سایبری به وزیران دولت انگلستان

هک وزرای انگلیسی توسط داعش!

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

ستاد ارتباطات دولت انگلیس موسوم GCHQ مدعی است که گروهک تروریستی داعش طی یک حمله‌ی سایبری از وزیران دولت این کشور جاسوسی سایبری می‌کرده است.

به گزارش گرداب از  سایبربان؛ سازمان اطلاعاتی GCHQ ادعا می‌کند که اطلاعات حساس برخی از وزیران دولت انگلستان احتمالاً در اختیار تروریست‌های داعش قرار دارد.
 
ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) نام نهادی در دولت انگلیس است که مسئولیت عملیات جاسوسی الکترونیک (سایبری)، عملیات نظامی و حفاظت اطلاعات در کشور انگلستان را بر عهده دارد.
 
GCHQ در مورد ادعای خود گزارشی را تهیه کرده است. بر اساس ادعای مطرح‌شده در گزارش، هکرهای داعش در یک عملیات جاسوسی موفق شدند که حساب‌های ایمیل وزیران دولت دیوید کامرون را هک کرده و به آنها نفوذ کنند.
 
بر اساس گزارش منتشرشده، هنوز مشخص نیست که هکرها به چه اطلاعاتی دست پیدا کرده‌اند. در ادامه گزارش بر لزوم افزایش امنیت سایبری و تغییر رمزهای عبور تأکید شده است.
 
ستاد ارتباطات دولت انگلیس در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که به اعتراف رسانه‌های این کشور، انگلستان از جمله کشورهای تشکیل‌دهنده‌ی داعش بوده است و در حال حاضر نیز به این گروه کمک می‌کند. اعضای داعش در انگلستان به راحتی به جذب نیرو می‌پردازند و پلیس انگلستان با وجود آگاهی از این مسأله هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نمی‌دهد.