ضرغامی در اینستاگرام مطرح کرد:

شبکه ملی اطلاعات، جزء حداقل حقوق شهروندی مردم است/سیستم عامل و موتور جستجوی بومی مطالبات مردمند

شبکه ملی اطلاعات، جزء حداقل حقوق شهروندی مردم است/سیستم عامل و موتور جستجوی بومی مطالبات مردمند
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

ضرغامی عنوان کرد: به دلیل تعلل چند ساله وزارت ارتباطات، مردم مجبورند برای رفع نیازهای روزمره خود، از اینترنت جهانی با قیمت بالا و سرعت پایین استفاده کنند.

گروه سیاسی گرداب- عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی تصویری از مراسم سردوشی‌اش در وزارت دفاع را منتشر کرد.
 
ضرغامی با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: مراسم اعطای سردوشی در وزارت دفاع است .آنچه که مهمتر از نوع درجه است، پهنای باند من و دکتر فیروز آبادی است ! در اینجا استثنائا هرچه پهنای باند کمتر، وضعیت مطلوب تر!
 
شبکه ملی اطلاعات ، جزو حداقل حقوق شهروندی مردم است .با زیرساختی که قادر باشد، حداقل " 10 مگ " (10Mbps) پهنای باند ارائه کند ، تا با سرعت بالا و کیفیت مناسب ، محتوا و خدمات مورد نیاز مردم را با قیمت ارزان در اختیار آنان قرار دهد . سرویس هایی چون موتور جستجو ، سیستم عامل بومی ، با خط و زبان فارسی ، ایمیل داخلی و سهولت در ارسال و دریافت اطلاعات و خدمات نیز از جمله مطالبات مردم است . به دلیل تعلل چند ساله ی وزارت ارتباطات ، مردم مجبورند برای رفع نیاز های روزمره خود , با قیمت بالا و سرعت پایین ، از اینترنت جهانی استفاده کنند . 
 
شرکت های واسطه هم ، در واقع به جای فروش پهنای باند ، "حجم فروشی" می کنند! یعنی عملا پهنای باند و سرعت تعهد شده را به دلیل افزایش حوزه ی شراکت (share) آن ، تحویل نمی دهند .
 
کسی هم از حقوق ملت ، که پول و وقت آنان است ، دفاع نمی کند . امیدواریم رئیس جمهور محترم با تشکیل مرتب و منظم جلسات شورایعالی فضای مجازی و تقویت مرکز ملی آن ، موانع را از پیش رو بردارند.