Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دولتهای سلطه‌گر فضای مجازی را جایگزین نظامی‌گری کرده اند/ فضای مجازی در همه عرصه های زندگی تاثیرگذار است

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفتار دولت های سلطه گر امروزه تغییر پیدا کرده به طوری که تا دیروز از ابزار نظامی استفاده می کردند اما امروزه به ابزار نرم و فضای مجازی روی آورده اند.

به گزارش گرداب از فارس محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در همایش گفت و گوهای راهبردی که در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد، با تاکید براینکه اگر برای الگوی بومی پیشرفت، نقشه راه و هدف گذاری مناسب داشته باشیم، این هدف یعنی رسیدن به یک الگوی اسلامی و ایرانی محقق خواهد کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این موضوع که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می تواند در جهت تحقق چشم انداز 20 ساله کشور تدوین شود، اظهار کرد: فناوری ارتباطات در دنیای امروز موضوعی است که نمی‌تواند نادیده گرفته شود و این فناوری به عنوان پیشران توسعه کشور به شمار می رود.
 
به گفته واعظی دنیای امروز با فناوری اطلاعات آمیخته شده است، بنابراین امروزه در کنار فضای واقعی، با یک فضای مجازی مواجه هستیم که در همه عرصه های زندگی تاثیرگذار است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در قدیم به موضوعات تازه و ناشناخته نگاهی تهدیدآمیز وجود داشت که باعث رفتاری منفعلانه نسبت به آنها می شد، گفت: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است که ما باید از نقاط قوت آن برای توسعه کشور استفاده کنیم.
 
واعظی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حدود چهار سال قبل به این موضوع مهم توجه داشتند و جلساتی را برگزار کردند که منجر به تشکیل شورای عالی فضای مجازی شد.
 
وی گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود خاطرنشان فرمودند که با توجه به سرعت تحول و اهمیت فناوری اطلاعات می توان در این بخش همانند مسایل هسته ای سرمایه گذاری کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رفتار دشمن خاطرنشان کرد: رفتار دولت های سلطه گر امروزه تغییر پیدا کرده، به طوری که تا دیروز از ابزار نظامی استفاده می کردند، اما امروزه به ابزار نرم و فضای مجازی روی آورده‌اند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: قادر هستیم پهنای باند و سرعت را در مدت زمانی محدود چند برابر افزایش دهیم، ولی برای رسیدن به این مقطع کمی زمان لازم است و شرایط به تدریج فراهم می شود.