Gerdab.IR | گرداب

هزینه‌ پروانه اپراتور ماهواره‌ای را بالا نبرید

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴

نماینده شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای خطاب به وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم در دوره اول این پروانه‌ها هزینه‌های زیادی منظور نگردد.

به گزارش گرداب از تسنیم، هم‌زمان با مشخص شدن رویکرد دولت در ارائه پروانه اپراتور ماهواره‌ای به یک کنسرسیوم و با توجه به اینکه بررسی سیاست‌های اصول صدور این پروانه در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است، نماینده شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای خواسته خود را از وزیر ارتباطات در حضور وی مطرح کرد.

سمیعی به نمایندگی از طرف شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای (SAP) با بیان اینکه اکنون از 14 هاب ماهواره‌ای با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مختلف برای مشترکان بزرگ، از هفت هاب برای مشترکان کوچک و 10 گیت‌وی ثبت شده برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: 15 هزار ترمینال فعال داریم که بدون نیاز به تجهیزات پایه قابلیت توسعه تا 30 هزار ترمینال را هم دارد.

وی با بیان اینکه سه درصد دسترسی‌ها به اینترنت در دنیا از طریق ماهواره صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اما این میزان در ایران صفر است.

او افزود: در حوزه خدمات ماهواره‌ای، بازارهای خارجی به شدت قابلیت توسعه دارد زیرا تعداد مراجعات خیلی بالاست؛ آمادگی داریم در این زمینه اقداماتی را انجام دهیم.

این فعال بخش خدمات ماهواره‌ای با بیان اینکه خوشحالیم بعد سال‌ها پروانه اپراتوری ما در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از وزیر ارتباطات خواستاریم تا تضمین‌های لازم برای امنیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در روند اعطای این پروانه‌ها ببینند.

وی همچنین گفت: امیدواریم در دوره اول این پروانه‌ها هزینه‌های زیادی منظور نگردد.