Gerdab.IR | گرداب

حمله هکرهای کره شمالی به متروی سئول

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴

به‌تازگی، کره جنوبی، کره شمالی را به انجام یک حمله سایبری به اپراتورهای اصلی متروی سئول، متهم کرده است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ سئول مدعی شده است سال گذشته، کره شمالی یک حمله سایبری را علیه شبکه متروی سئول انجام داده است.

به اعتقاد کارشناسان امنیتی کره جنوبی، حمله مذکور  حد فاصل ماه‌های مارس تا آگوست 2014 اتفاق افتاده و چندین سرور اصلی کنترل متروی سئول را هدف قرار داده است. این سرورها، چهار خط اصلی متروی سئول را مدیریت می‌کنند.

مقامات سئول در این رابطه گفتند بعد از بررسی بدافزار مورد استفاده در این حمله، مشخص گردید که کدهای استفاده شده در این بدافزار، مشابه کدهایی است که در حملات گذشته کره شمالی علیه کره جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است. البته مسئولین متروی سئول این نکته را نیز بیان کرده‌اند که این حمله، نتوانسته است تأثیر بسزایی بر عملکرد خطوط مترو در این کلان‌شهر بگذارد.

یکی از مسئولین متروی سئول دراین‌باره گفت: «مقداری اطلاعات در این حمله سرقت شده است، اما این اطلاعات، جزو موارد اصلی نبوده و نتوانسته تأثیر چندانی بر عملکرد خطوط اصلی مترو بگذارد.» خطوط متروی سئول، یکی از پرترافیک‌ترین خطوط مترو در جهان است و روزانه 5.5 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

روابط سئول و پیونگ‌یانگ، فصل پرتنشی را سپری می‌کند. در سال‌های اخیر، مسئولان کره جنوبی اتهامات مکرری را در زمینه حملات سایبری، متوجه پیونگ‌یانگ کرده‌اند. حمله به مراکز نظامی، نیروگاه اتمی، شبکه توزیع برق و بانک‌های کره جنوبی، از جمله مواردی بوده که سئول، پیونگ‌یانگ را مسئول آنها اعلام کرده است.