Gerdab.IR | گرداب

عربستان در یک قدمی تسلط بر هکینگ تیم

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴

بر اساس برخی اسناد تازه منتشر شده، عربستان در آستانه خرید گروه هکری هکینگ تیم قرار داشته است. این مذاکرات بعد از برکناری بندر بن سلطان، به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ مذاکرات در مورد خرید این شرکت ایتالیایی، توسط یک تاجر سوری الاصل ساکن انگلستان مدیریت شده است. وی که روابط بسیار دوستانه‌ای با خاندان سلطنتی عربستان داشته، به عنوان یک عنصر کلیدی در این معامله عظیم تجاری، حضور داشت .

همچنین در این میان، ردپایی از رونالد اسپوگلی (Ronald Spogli) سفیر سابق ایالات متحده در ایتالیا نیز به چشم می‌خورد. اسپوگلی به صورت غیر مستقیم در هکینگ تیم سرمایه‌گذاری می‌کرده و ظاهراً مالک 26 درصد از سهام این شرکت در ایتالیا بوده است. مذاکرات بعد از برکناری بندر بن سلطان در سال 2014، وزیر اطلاعات سابق عربستان سعودی، به حالت تعلیق درآمده است.  
 
عربستان سعودی، به عنوان یک ناقض حقوق بشر در جهان شهرت دارد و تلاش برای خرید هکینگ تیم، نقطه تاریک دیگری در پرونده  رژیم سعودی محسوب می‌شود.

 اریک رابه (Eric Rabe)، سخنگوی گروه هکری هکینگ تیم در تلاش برای توجیه این تلاش عربستان، دراین‌باره می‌گوید که مذاکرات خرید هکینگ تیم توسط عربستان، هیچ‌گاه کامل نشد و به اتمام نرسید.

 وی در یک مصاحبه تلفنی دراین‌باره گفت: «عربستان سعودی دوست و شریک غرب است و این برای آنها مهم است که به ابزار خاصی مسلط شوند که آنها را قادر به مبارزه با جرائم و گروهک‌های تروریستی نماید. چنانچه ابزار تولیدی شرکت ما به یک رژیم ناقض حقوق بشر فروخته شود، این دقیقاً بدین معنی نیست که این ابزار برای ارعاب و سرکوب مخالفان مورد استفاده قرار می‌گیرد.»