Gerdab.IR | گرداب

تجهیز روستاهای بالای 30 خانوار به اینترنت

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴

به گفته واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تمامی روستاهای بالای 30 خانوار تا پایان سال به اینترنت مجهز می‌شوند.

به گزارش گرداب از خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان‌های تایباد، تربت جام و باخرز اظهار داشت: توجه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مرزی و محروم است و تلاش می‌کنیم تا امکانات به طور مساوی توزیع شود.

وی گفت: روستاهای بالای 30 خانوار تا آخر سال و بالای 15 خانوار در اواخر سال آینده به اینترنت وصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مشکل تلفن ثابت روستایی منطقه به زودی رفع خواهد شد افزود: زیرساخت‌های آی سی تی نیز فراهم می‌شود تا در انتخابات آینده مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

غلامرضا اسداللهی، نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه آنتن دهی همراه و خط تلفن ثابت در روستاهای تایباد، تربت جام و باخرز از وضعیت بسیار نامطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به این که شاخص وضعیت ارتباطی منطقه بسیار پایین است افزود: متاسفانه 51 روستای تربت جام، 39 روستای تایباد و باخرز از تلفن ثابت با سیستم WiLL استفاده می‌کنند که مردم با تغییر سیستم و رومینگ روبرو شده و با قبض‌های با مبالغ زیادی مواجه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: روستاها در شهرستان مرزی تایباد 38 درصد فاقد آنتن دهی همراه اول، 43 درصد فاقد خطوط تلفن ثابت، 55 درصد فاقد آنتن دهی ایرانسل و 46 درصد فاقد اینترنت هستند.