Gerdab.IR | گرداب

تلاش گوگل برای رقابت با مایکروسافت

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴

گوگل اعلام کرد برنامه های همراه خاصی را برای صاحبان مشاغل طراحی و عرضه کرده که نیازهای حرفه ای افراد را به رایگان برطرف می کنند.

به گزارش گرداب از خبرگزاری فارس به نقل از استار این مجموعه برنامه ها که Apps for Work suite نام دارند بر مبنای توافق دوجانبه گوگل و برخی شرکت های نرم افزاری تولید شده اند.

تا به حال کاربران برای استفاده از نسخه ساده این برنامه ها 5 دلار در ماه به ازای هر کاربر پرداخت می کردند و در صورت تمایل به استفاده از امکانات بیشتر رقم پرداختی به 10 دلار افزایش می یافت. اما حالا گوگل می گوید استفاده از برنامه های جیمیل، تقویم، درایو، اسناد و برخی برنامه های دیگر بدون هیچ هزینه ای ممکن خواهد بود.

این شرکت برای جلب نظر کاربران مشاوره های رایگان هم به کاربران علاقمند ارائه می دهد تا آنها در مورد برنامه های مفید قابل استفاده بهتر تصمیم گیری کنند.

هدف گوگل از ارائه این خدمات از میدان به در کردن مایکروسافت است که خدمات کلود آفیس 365 ارائه می کند و در یک سال اخیر شاهد رشد 74 درصدی تعداد کاربران این خدمات بوده است. همچنین هر ماه 50 هزار نفر از فعالان کسب و کارهای کوچک به مجموعه کاربران خدمات مایکروسافت اضافه می شوند. هزینه استفاده ماهانه از این خدمات به ازای هر کاربر در دو نسخه ساده و پیشرفته به ترتیب 5 و 12.5 دلار است.