Gerdab.IR | گرداب

در سخنرانی پیش از خطبه رحیم پورازغدی مطرح شد:

نماینده سیا در تهران چه گفت؟

تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴

رحیم پورازغدی با بیان اینکه آنها خط امام را اسلام تندرو معرفي كرده و دنبال تبليغ اسلام ليبرالي در برابر خط امام بودندگفت: آمريكا مي‌خواست يك جمهوري اسلامي باقي بماند كه با آمريكا و اسرائيل دشمن نباشد

يك عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه امريكا براي 10 هزار نفر در كشور پرونده جاسوسي دارد، گفت: ما هم اكنون يقين داريم كه برخي از افراد در حال حاضر با سرويس‌هاي امريكا،  انگليس و صهيونيست‌ها همكاري مي‌كنند.
به گزارش گرداب و به نقل از تسنیم حسن رحيم پور ازغدي روز گذشته و پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، با اشاره به فعاليت‌هاي جاسوسي سفارت امريكا در سال‌هاي اوليه پيروزي انقلاب اسلامي گفت: امريكا در آن مقطع سراغ هر كسي كه فكر مي‌كرد از طريق او به انقلاب نفوذ كند رفت و هدف آنها هم حذف امام خميني(ره) و راه ايشان بود و راهبرد آنها هم بر سر كار آوردن افراد ميانه رو و متمايل به غرب بود.
وي در ادامه افزود: متأسفانه دستگاه‌هاي تبليغاتي ما اكنون به يك بوروكراسي تبديل شده‌اند و توليد فكر آنها براي گسترش انقلاب به صفر رسيده و آنها شبيه ديپلمات‌هاي غير انقلابي شده‌اند. آنها آدم‌هاي خوب و بسيار ضعيفي هستند كه هنوز نتوانسته‌اند اسناد لانه جاسوسي را براي نخبگان و مردم غرب منتشر كنند. اين اسناد حتي در كشور ما هم بايكوت شده است، بايد اين اسناد مطالعه شود تا بفهميم امروز امريكا چگونه دنبال نفوذ در كشور است.

آمریکا در همه ارکان دولت موقت آدم داشت
ازغدي در ادامه با بيان اينكه چند تن از اعضاي دولت موقت حقوق بگير سيا بوده و برخي هم ناآگاهانه به آنها اطلاع مي‌دادند، خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها در ميان مراجع قم، دانشگاهيان، تكنوكرات‌ها، اهالي رسانه‌، توده‌اي‌ها و كمونيست‌ها، چريك‌ها و جدايي‌طلبان نفوذ كرده بودند، آنها از هيچ‌كسي صرف نظر نكردند و سراغ آخوند، وزير، وكيل و ضد آخوند و روشنفكر، ليبرال‌ها و دولتي‌ها رفتند. آنها حتي تا شوراي انقلاب نفوذ كرده بودند و از محرمانه‌ترين اخبارشان اطلاع داشتند.
وي افزود: آنها در دولت و حوزه و مجلس آدم داشتند، فكر مي‌كنيد الان آدم ندارند؟ همين الان در همه نهادهاي جمهوري اسلامي آدم دارند و از هر كسي به نحوي استفاده مي‌كنند.
وي در ادامه درباره برخي اسناد لانه جاسوسي گفت: آنها براي نفوذ به هر كسي از يك راهي وارد شدند. آنها متوجه شده بودند كه نمي‌توانند انقلاب را سرنگون كنند، بنابراين به دنبال مطرح كردن اسلام تندرو در مقابل اسلام ميانه رو بودند. آنها خط امام را اسلام تندرو معرفي كرده و دنبال تبليغ اسلام ليبرالي در برابر خط امام بودند. امريكا مي‌خواست يك جمهوري اسلامي باقي بماند كه با امريكا و اسرائيل دشمن نباشد و بنا نداشته باشد كه مدل‌هاي غير امريكايي ارائه كند.
اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين خاطرنشان كرد: در اسناد لانه جاسوسي آمده كه امريكا به بعضي‌ها كمك مي‌كرد تا روزنامه راه بيندازند و حتي براي آنها مقاله مي‌نوشت، به بعضي كمك حزبي مي‌كرد. به بعضي پول مي‌داد وبه جاه‌طلبي سياسي بعضي‌ها كمك مي‌كرد. آنها پروژه‌اي تعريف كرده بودند كه در آن كمونيست، سلطنت‌طلب، ليبرال و آدم مذهبي و نماز شب خوان عليه خط امام اقدام مي‌كردند. بعضي از اين افراد حقوق مي‌گرفتند و بعضي بدون حقوق و بدون اطلاع از اينكه در چه راهي هستند براي امريكا در اين پروژه بازي مي‌كردند.
وي گفت: در اين سند آمده است كه هدف ما بايد اين باشد كه تماس‌هاي مخفي و گاه گاه امريكا تبديل شود به تماس مستمر، آشكار و علني. هدف ما ايجاد سيستم سياسي كاملاً باز در ايران است و جا انداختن اين ديدگاه كه امريكا مي‌تواند در اين زمينه به دولت جمهوري اسلامي كمك و نقش مهمي ايفا كند و بعد در اين گزارش آمده است، اين آدمي كه دارد در امريكا كمك مي‌كند و در جمهوري اسلامي هم هست (بهرام بهراميان) مدت زيادي از گرفتن پول و دستمزد امتناع مي‌كرد، مي‌گفت مگر من جاسوس هستم بي‌تربيت ها! من دارم مذاكره مي‌كنم براي منافع كشورم ولي بعد از پيروزي انقلاب كم كم يك يادداشت پرداخت حقوق مستمر را پذيرفت و امضا كرد و به موجب آن سازمان سيا يك بيمه عمر مادام‌العمر براي او در نظر گرفت و چند بار به آنان گفته بود من دارم براي منافع ملت و رضاي خدا كار مي‌كنم.
رحيم پور ازغدي ادامه داد: در اين گزارش آمده است كه بهراميان آموزش اين جاسوسي و مخفي‌نويسي و امنيت مخابراتي را هم ديد و به آن آموزش داديم.
رحيم پور ازغدي همچنين با اشاره به اينكه امريكا براي مقدس مآب‌ها در آن مقطع برنامه داشت و هم اكنون نيز برنامه دارد، اظهاركرد: امام خميني(ره) مي‌گفت تكليف هويدا و سلطنت طلبان روشن است اما ما با مقدس مآب‌ها چه كنيم.
امريكا براي غرب‌گراها، ليبرال‌ها، ملي گراها و مقدس مآب‌ها برنامه داشت و امام (ره) هم با اين افراد مخالف بود.
 
امریکا برای 10 هزار نفر برنامه دارد
وي در ادامه خاطرنشان كرد: اكنون نيز امريكا براي 5 تا 10 هزار نفر در كشور پرونده دارد و خصوصيات شخصي و اخلاقي و خانوادگي و نقاط ضعف و قدرت آنها را بررسي كرده و بر روانشناسي اين افراد كار كرده، مسئولان كشور از هر جناحي بدانند كه امريكا براي همه پرونده دارد. ما هم اكنون يقين داريم كه برخي از افراد در حال حاضر با سرويس‌هاي امريكا و انگليس و صهيونيست‌ها همكاري مي‌كنند. اين سرويس‌هاي خارجي روي افراد زيادي سرمايه گذاري كرده‌اند تا وقتي اين افراد مسئول شدند غرب در تصميم‌گيري‌هاي كشور از طريق اين افراد نفوذ داشته باشد. اكنون حتي برخي از دانشجويان در اروپا به من گفته‌اند كه سرويس‌هاي اطلاعاتي اروپايي از آنها رسماً خواسته‌اند كه از داخل وزارتخانه‌ها يا ساير نهادها به آنها اطلاعات بدهند.

می‌خواهند جریان‌های غربگرا به مجلس بروند
اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه اكنون مقامات امريكايي مي‌گويند بايد جريان‌هايي تقويت شده و به مجلس بروند كه ميانه‌رو و غرب گرا باشند، افزود: آنها چنين برنامه‌اي را براي انتخابات دوره‌ اول مجلس نيز دنبال مي‌كردند. امريكا از اول انقلاب دنبال سر كار آوردن ميانه روها و ليبرال‌هاي متمايل به خود و غرب است، آنها به اين منظور ازهمان ابتداي انقلاب با اعضاي خانواده‌هاي مسئولان و مراجع ارتباط مي‌گرفتند و از طريق آنها جاسوسي مي‌كردند.
به گفته‌ وي، امريكايي‌ها در اول انقلاب به دنبال تشكيل يك ائتلافي با حضور ليبرال‌هاي ميانه‌رو مذهبي، غرب‌گرايان و نظاميان متمايل به امريكا براي مقابله با خط امام بودند. در اسناد آنها در سال 58 آمده كه آنها اين ائتلاف را تشكيل دادند تا در زمان لازم آنها را به خيابان‌ها بياورند، اكنون نيز اين برنامه دنبال مي‌شود.
رحيم پورازغدي با اشاره به مذاكرات امريكا با دولت موقت، خاطر نشان كرد: در آن مقطع جلسات مكرري برگزار مي‌شد كه بعد از جلسه الجزاير امام(ره) عصباني شدند و گفتند مذاكرات ابتدا درباره گروگان‌ها بود اما اكنون درباره‌ هر مسائلي مذاكره مي‌شود، در اسناد لانه جاسوسي آمده كه به مقامات مذاكره‌كننده امريكايي گفته شده بود به هر قيمتي باب مذاكره باز باشد حتي اگر اين مذاكرات بدون نتيجه باشد.
وي در پايان با تأكيد بر اينكه فكر توطئه و نفوذ همچنان در جمهوري اسلامي وجود دارد، خاطر نشان كرد: هنوز خطرات و ارتباطات سرويس‌هاي جاسوسي در حوزه‌هاي مختلف وجود دارد و ما بايد مراقب خط نفوذ امريكا كه رهبري به آن اشاره كردند، باشيم.