Gerdab.IR | گرداب

محمد جواد لاریجانی:

«اینترنت آمریکایی» سرپل نفوذ دشمن است

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: مهم‌ترین راه جلوگیری از توطئه و نفوذ دشمن در عرصه‌های کشور، اجرای قوانین اسلام و تبعیت از ولایت فقیه است.

به گزارش گرداب به نقل از قدس آنلاین، دکتر محمد جواد لاریجانی، در همایش بزم اندیشه که در مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوي و با موضوع «توطئه نفوذ و ابعاد آن» برگزار شد، تصریح کرد: مسأله نفوذ و تهاجم به دستاوردهای ما موضوعی بسیار جدی است و ما اگر در طول سال‌های پس از انقلاب ضعیف عمل می‌کردیم، قطعاً دشمن ضربه‌های متعددی به کشورمان وارد می‌کرد، اما به لطف توانمندی و قدرت امروز ایران اسلامی، این تهدیدات کم اثر و حتی خنثی شده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و غرب از مذاکرات هسته‌ای برداشت کرده‌اند ایران بر اثر فشارهای اقتصادی به مذاکره با آمریکا وادار شده است، افزود: آمریکایی‌ها این ذهنیت و برداشت برایشان ایجاد شده که بحث هسته‌ای ابتدای کار است و ما بحث‌های زیادی در منطقه و ایران داریم.

 

انتظارات اشتباه

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره اینکه آیا موضع ایران در قبال اسراییل نرم‌تر و معقول‌تر خواهد شد؟ گفت: این انتظارات اشتباهی است که غربی‌ها دارند که البته این اشتباه به علت مواضع نامناسبی است که برخی مسؤولان ما داشته‌اند و مورد دیگر اشکالات ساختاری که در این مذاکرات است.

لاریجانی افزود: مذاکره با طرفی که چنین برداشت‌هایی از مذاکره دارد اشتباه است که باید طرف مقابل درخصوص این اشتباهات توجیه شود.

وی افزود: مسأله دوم تفکری است که در برخی مسؤولان ما پیدا شده مانند اینکه به گونه‌ای باید با آمریکا کنار آمد که به نوعی مشکلات ما از جمله مشکلات اقتصادی حل شود. وی با بیان اینکه گاهی این مواضع از سر دلسوزی بیان می‌شود، گفت: ما مشکلاتمان با کنار آمدن با آمریکا حل شدنی نیست.

لاریجانی ادامه داد: به خاطر این است که مقام معظم رهبري در سخنانشان فرمودند مذاکره با آمریکا هیچ نفعی برای ما ندارد و همه آن ضرر است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، نامه مقام معظم رهبري در مورد «برجام» را فراتر از فصل الخطاب بیان کرد و گفت: یک بخش این نامه فهم خود مسایل است و محور دیگر مربوط به دستورات اجرایی است.

وی با بیان اینکه رهبری عنوان کرده‌اند، مذاکرات عبرت آموز است، اظهار داشت: باید عبرت‌های برجام را پیدا و بررسی کنیم.

لاریجانی همچنین به موارد دیگر توطئه نفوذ آمریکا بخصوص در عرصه اطلاع رسانی و ارتباطات آزاد اشاره کرد و گفت: اوباما چندی پیش تصریح کرد که پس از توافق هسته‌ای به دنبال توسعه شبکه اینترنت و دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات در ایران هستیم که با توجه به ترفندهای دشمن در این خصوص، باید گفت که هم اکنون اینترنت آمریکایی به سرپل نفوذ و توطئه‌های سنگین علیه ایران تبدیل شده است.

 

نطق ایران، مقاومت در برابر استکبار است

همچنین دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه دیروز در سخنرانی پایانی مراسم 13 آبان مردم شهر مقدس مشهد در حرم مطهر رضوی، منطق ایران را، منطق مقاومت در برابر استکبار دانست که در مقابل استکبار زانو نمی زند.

به گزارش خبرنگار ما، محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند، توانمندی‌های ایران را محدود کند، افزود: تصور محدود کردن و به زانو درآوردن ایران، بزرگترین اشتباه غرب است. لاریجانی با بیان اینکه افرادی در داخل کشور نیز چنین اشتباه نابخشودنی مرتکب شده اند، گفت: ادعای آمریکا در شکست ایران معقول نیست و همه بدانند که منطق ایران، مقاومت در برابر استکبار است و هرگز در برابر آن زانو نمی زند. وی با بیان اینکه باید قدر توانمندی‌های خود را بدانیم، تأکید کرد: دشمن از توانمندی‌های ملت ایران در هراس است و هیچ گاه سرمایه گذاری همراه با دانش را برای ما نمی خواهد.

 

بزرگترین توهین آمریکا

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش، بزرگترین توهین آمریکا به ملت ایران را تلاش برای تغییر نظام ایران دانست و گفت: درباره این موضوع مذاکره کنندگان باید بشدت برخورد کنند و اجازه صحبت به دشمنان را ندهند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پایان سخنان خود، ۱۳ آبان را روز افزایش بصیرت دانست و افزود: مکتب اهل بیت به ما درس مقاومت در برابر ظلم را آموخته است و دشمن شناسی، نتیجه داشتن بصیرت است. حجت الاسلام پناهیان نیز ظهر دیروز در جمع راهپیمایان یوم ا... 13 آبان، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» نشانه قدرت ایران است و به کشورهای اسلامی نیز صادر شده است.  خاطرنشان می شود، خراسان رضوی نیز همپای دیگر استان‌های کشورمان روز گذشته صحنه حضور چشمگیر دانش آموزان و دانشجویانی بود که با مشت‌های گره کرده، فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود سر دادند و یوم ا... 13 آبان را گرامی داشتند.