Gerdab.IR | گرداب

حمله داعش به هزاران صفحه اجتماعی

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴

هکرهای وابسته به داعش ده‌ها هزار صفحه را در شبکه توییتر هک کردند که این اقدام در واکنش به حمله یک پهپاد صورت گرفت که به کشته شدن یک تندرو انگلیسی وابسته به داعش انجامیده بود.

به گزارش گرداب، ایسنا به نقل از روزنامه میل آن ساندی خبر داد، گروهی با نام "سایبر خلافت" که جنید حسین، یک انگلیسی از بیرمنگام آن را تشکیل داده بود، ده‌ها هزار حساب را هک کرده است که بیشتر آنها از عربستان سعودی هستند، هرچند که در بین آنها برخی از صفحه‌های انگلیسی نیز وجود دارد.

در حالی که کارشناسان این اقدام را تشدید نگران کننده‌ای در جنگ سایبری جهانی خوانده‌اند، روز یک شنبه گذشته جزئیات حساب‌های توییتر بیش از 54 هزار تن منتشر شد که در بین آنها پسوردهای ورود به اینترنت نیز وجود دارد.

داعشی‌ها همچنین اطلاعات شخصی صفحه‌هایی که آنها را هک کردند، از جمله شماره تلفن‌های همراه روسای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال و آژانس امنیت ملی آمریکا را منتشر کرده‌اند.

حسین جنید پیش از آنکه در حمله یک پهپاد آمریکایی در عملیات مشترکی در انگلیس در اوت گذشته کشته شود، راهبری بخش سایبری داعش را برعهده داشت.

هکرها در صفحه‌هایی که آنها را هک کرده‌اند، نوشتند: به چندین سال زمان نیاز داریم تا آنچه را که در اختیار داریم، منتشر کنیم، ما پرچم خود را در قلب اروپا برخواهیم افراشت.