Gerdab.IR | گرداب

جهانگرد: ارتباطی با دستگیرشدگان نداشتم

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴

"نصرالله جهانگرد" با بیان اینکه اطلاع و آشنایی با بحث نفوذ ندارم گفت: ما و همکاران‌مان هیچ گونه تماس و ارتباطی با این مجموعه‌های گفته شده [جاسوس دستگیر شده] نداشتیم و مطالبی که در این باره مطرح شده، صحیح نبوده است.

به گزارش گرداب از خبرگزاری تسنیم، روزنامه کیهان 16 آبان در گزارشی با عنوان  "پروژه نفوذ در مدیریت سایبری رد پای سرشاخه"  با اشاره به دستگیری "نزا زاکا" تبعه لبنانی ساکن آمریکا در ایران به اتهام جاسوسی، از ارتباط گسترده و ساختاری او با یک مدیر ارشد وزارت ارتباطات با اسم اختصاری (ن.ج) در راستای اجرای پروژه‌های وزارت خارجه آمریکا در حوزه اینترنت کشور خبر داده بود.

در گزارش این روزنامه آمده بود:"«ن.ج» به حکم وزیر ارتباطات مدیریت راه‌اندازی و مطالعات و اجرای طرح مهم «شبکه ملی اطلاعات» را برعهده دارد که بنابر اعلام رسمی وزیر ارتباطات طرح مذکور را تا اینجای کار پس از چند سال کارشکنی در وظایف شورای عالی فضای مجازی به 12 شرکت مشاور خارجی واگذار کرده است! همچنین وی تاکنون موفق شده است با نفوذ در ارکان وزارت ارتباطات، علاوه بر متوقف کردن هر گونه تلاش حاکمیتی برای تامین زیرساخت‌های بومی، دولت را مجاب به نقش‌آفرینی در باشگاه بازنده‌های سایبری «WSIS» و اجرای فرامین بین‌المللی به جای تلاش برای طلب کردن سهم ایران از حاکمیت اینترنت نماید".

کیهان در ادامه این گزارش از دستگاه‌های امنیتی کشور خواسته بود "تا پس از دستگیری مهره عملیاتی وزارت خارجه آمریکا در پروژه فتح سایبری ایران، مدیران نفوذی داخلی را از قلم نیانداخته و شبکه کارآفرینی اقتصادی با هدف ایجاد تغییرات سیاسی- اجتماعی در ایران را از ید اختیار عوامل شیطان بزرگ خارج سازند".

رئیس جمهور نیز فردای انتشار  این گزارش در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با تشبیه برخی رسانه‌ها به "پلیس مخفی" که به نظر می‌رسید پاسخی به گزارش مذکور است، اینگونه سخن گفت:"شما از برخی نشریات می‌فهمید چه‌کسی دستگیر می‌شود و کجا تعطیل می‌شود و آبروی چه‌کسانی باید برود، بعد هم عده‌ای ادعای انقلابی‌گری دارند. نشریه و رسانه برای آگاهی مردم است".

بلافاصله پس از سخنان حجت الاسلام روحانی، وبگاه فارسی بی بی سی وابسته به رژیم سلطنتی انگلیس در گزارشی با عنوان "روحانی نگران دستگیر شدن کیست؟"، از سخنان رئیس جمهور رمزگشایی کرد و  "نصرالله جهانگرد" معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مخاطب گزارش کیهان و سخنان رئیس جمهور دانست.

به نوشته وبگاه "دانشنامه آزاد ویکی پدیا"  "نصرالله جهانگرد" معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای‌عالی فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات است که پیش از این مشاور و نماینده ویژه رئیس جمهور در فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت اصلاحات بود.

پس از استعفای محمدرضا عارف از سمت وزیر پست، تلگراف و تلفن، نصرالله جهانگرد به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه منصوب شد و پس از سه ماه در تاریخ 1379/07/12 توسط رئیس دولت وقت برای تصدی پست وزارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که در پی عدم کسب رای اعتماد مجلس، وی از تصدی این سمت بازماند.

در سابقه فعالیت سیاسی جهانگرد عضویت در هیات موسس و دفتر سیاسی حزب منحله مشارکت به چشم می‌خورد.

خبرنگار سیاسی تسنیم درباره ارتباط نصرالله جهانگرد با شبکه جاسوسی دستگیر شده و برخی موضوعات دیگر با وی گفت‌وگویی را انجام داده که در ادامه می‌آید:

جهانگرد درباره اتهام ارتباط‌شان با "نزار زاکا" جاسوس دستگیر شده آمریکایی که در برخی از رسانه ها مطرح شده است، گفت: ما و همکاران‌مان هیچ گونه تماس و ارتباطی با این مجموعه‌های گفته شده [جاسوس دستگیر شده] نداشتیم و مطالبی که [رسانه‌ها] در این باره مطرح شده، صحیح نبوده.

وی افزود: وزارت ارتباطات در چارچوب قانون با همه نهادی‌های امنیتی مثل بقیه ارکان کشور همکاری دارد و انشا‌ءالله از حریم، منافع ملی و مصالح کشور صیانت کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سئوال دیگری درباره بحث "نفوذ" در رسانه‌ها، تاکید کرد که با این موضوع آشنایی نداشته و اطلاعی از آن ندارد.