Gerdab.IR | گرداب

FBI برای هک چقدر هزینه می‌کند؟

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴

پلیس فدرال آمریکا یک میلیون دلار بودجه را در اختیار برخی اساتید دانشگاهی در این کشور گذاشته تا روش هایی برای نفوذ به برنامه رمزگذاری اطلاعات Tor بیابند.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، مدیران Tor می گویند تنها یک میلیون دلار بودجه برای این کار به دانشگاه کارنگی ملون اختصاص یافته و هیچ بعید نیست مبالغ کلان تری به همین منظور در اختیار دیگر موسسات پژوهشی ایالات متحده قرار گرفته باشد.

با استفاده از Tor کاربران اینترنت به یک شبکه رمزگذاری شده متصل می شوند که شناسایی هویت آنها را بسیار دشوار می کند. جاسوسان وابسته به دولت آمریکا تاکنون چندین بار حفره هایی را در tor شناسایی و از آنها برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده کرده اند، اما این حفره ها هر بار برطرف شده است.

حال برای تسهیل جاسوسی از tor تلاش شده تا اقدام برای هک کردن این شبکه در قالب طرح های تحقیقاتی علمی و دانشگاهی صورت بگیرد تا مقاومت و حساسیت کمتری را برانگیزد.

طراحان شبکه تور حملات سال گذشته به خود را نیز ناشی از اقدامات محققان دانشگاه کارنگی ملون دانسته  و حتی معتقدند آنها موفق به شناسایی هویت برخی افراد شده اند. آنان از اینکه تحقیقات مستقل دانشگاهی جای خود را به چنین روش هایی داده نیز اظهار نگرانی کرده اند. دانشگاه کارنگی ملون در برابر این اتهامات سکوت کرده  و اف بی آی انها را رد کرده است.