Gerdab.IR | گرداب

بدنام‌ترین هکرهای تاریخ +عکس

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴

ما در این مقاله قصد داریم ۱۰ نفر از معروف ترین هکرهای کلاه سیاه را به شما معرفی کنیم.

به گزارش گرداب به نقل از آی تی اس ان، با پیشرفت تکنولوژی خصوصا در دنیای کامپیوتر به مرور زمان نوع جدیدی از افراد شرور که «هکر» نام داشتند به وجود آمدند.

هکرها به دو گروه کلی تقسیم می شوند اول گروه white hat یا هکر های کلاه سفید نام دارند که برای پیشرفت تکنولوژی و امنیت شبکه های اینترنتی تلاش می کنند از معروف ترین هکرهای کلاه سفید می توان به استیوز جابز مرحوم، مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک اشاره کرد.

دومین گروه هکرها، هکرهای Black hat یا کلاه سیاه نام دارند که دست به کارهای غیر قانونی برای رسیدن به سود ومنفعت می زنند.

ما در این مقاله قصد داریم ۱۰ نفر از معروف ترین هکرهای کلاه سیاه را به شما معرفی کنیم.

Kevin poulsen معروف به Dark Dante

این هکر بدنام ترین هکر در دهه هشتاد میلادی بود، یکی از معروف ترین کارهای او هک کردن شبکه خطوط تلفنی بود که با این کار توانست در یک مسابقه تلفنی شرکت کند و با تغییر دادن نتایج مسابقه، برنده یک خودرو Porsche 944 شود.

پلیس در آن زمان به این هکر لقب هانیبال لکچر (یکی از قاتلین معروف در فیلم سکوت برره ها) دنیای کامپیوتر را اعطا کرده بود. Poulsen بعد از تحت تعقیب قرار گرفتن توسط FBI خود را مخفی کرد اما در نهایت در سال ۱۹۹۱ دستگیر شد.

او متهم به هفت کلاه برداری کامپیوتری و کلاه برداری از طریق خطوط تلفنی، زیرپا گذاشتن عدالت، پول شویی، دسترسی به یکسری اطلاعات محرمانه FBI شد.

وی برای این اتهامات، حکم ۵۱ ماه (۴ سال و ۳ ماه) زندان را دریافت کرد که در آن زمان بیشترین زمان زندانی شدن برای یک هکر بود. هم اکنون این هکر قدیمی یک روزنامه نگار است و در کار خود بسیار پیشرفت کرده است.

Albert Gonzalez

این مجرم اینترنتی متهم به بزرگ ترین سرقت کارت های اعتباری و بانکی در تاریخ است، در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ این هکر و گروهش توانست از بیشتر از ۱۷۰ میلیون کارت بانکی دزدی کنند، آن ها از تکنیک برنامه نویسی SQL برای قرار دادن یک بدافزار بر روی سیستم های چندین کمپانی بزرگ استفاده می کردند که به آن ها اجازه می داد که اطلاعات درون شبکه این کمپانی ها را سرقت کنند که شماره کارت های بانکی هم جزوی از این اطلاعات بود.

بعد از این که وی توسط پلیس دستگیر شد، مبلغ ۱٫۶ میلیون دلار پول نقد و حدود ۱٫۱ میلیون دلار سفته درون کیسه های پلاستیکی که درون باغچه خانه والدینش دفن شده بود، کشف شد. در سال ۲۰۱۰ این هکر به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

Vladimir Levin

در سال ۱۹۹۴ زمانی که فیلم جدید James Bond افتتاح شده بود، Vladimir Levin یک هکر روسی، پشت لپتاپش در آپارتمان شخصی اش نشسته بود و در حال انتقال ۱۰ میلیون دلار از حساب مشترکان بانک Citibank به حساب های بانکی مختلف خود در نقاط مختلف دنیا بود.

او نتوانست زمان زیادی را پس از این سرقت آزاد باشد و مدت زمان فعالیت او بسیار کم بود، با این وجود پلیس تنها توانست ۴۰۰ هزار دلار از ۱۰ میلیون دلار سرقت رفته را بازیابی کند، این سرقت اولین سرقت اینترنتی از یک بانک در تاریخ بود.

طریقه کار او ساده بود، او با رهگیری تماس های مشترکین این بانک توانست به اطلاعات کارت ها و حساب های آن ها دسترسی پیدا کند و از حساب های آن ها سرقت کند.

Robert Tappan Morris

در دوم نوامبر سال ۱۹۸۸ Robet Morris یک کرم را در فضای اینترنت منتشر کرد که نتیجه آن از کار افتادن یک دهم شبکه های اینترنتی و همچنین فلج کردن ۶۰۰۰ کامپیوتر بود.

وی نتوانست زمان زیادی را از دست پلیس مخفی بماند و پلیس توانست در زمان کوتاهی او را دستگیر کند، پس از دستگیری به او فرصت صحبت در رابطه با این کرم داده شد، وی گفت او این کار را فقط برای خود نمایی انجام داده است و اکنون به دلیل ۱۵ میلیون دلار خسارتی که به کمک این کرم وارد کرده است، بسیار پشیمان است.

Morris در دادگاه به کلاه برداری اینترنتی متهم شد اما تخفیفاتی به دلیل خدمات اجتماعی که انجام داده بود دریافت کرد. خوشبختانه کرمی که او طراحی کرده بود به اطلاعاتی که توسط آن آلوده شده بود آسیبی وارد نکرده بود و Morris توانست به کمک این موضوع در دادگاه از خود دفاع کند. Morris هم اکنون در بخش مهندسی برق و کامپیوتر مؤسسه تکنولوژی ماساچوست کار می کند.

Michael Calce ملقب به MafiaBoy

در فوریه سال ۲۰۰۰ Michael Calce دست به هک چندین وب سایت تجاری و بزرگ زد. این نوع هک که denial-of-service یا به اصطلاح توقف خدمات نام دارد باعث می شود وب سایتی که مورده حمله قرار گرفته از دسترس خارج شود.

Calce با هک وب سایت های بزرگی نظیر yahoo، amazon، Dell، ebay، CNN توانست آن ها را برای چند ساعت از دسترس خارج کند.

Calce هم مانند اکثر هکر ها تلاش کرد با هک برترین وب سایت ها حوزه تسلط و نفوذ خود و گروه سایبری خود که TNT نام داشت را افزایش دهد.

در سال ۲۰۰۱ پلیس Calce را دستگیر کرد و او را یک سال عفو مشروط به استفاده نکردن از اینترنت محکوم کرد.