Gerdab.IR | گرداب

ایجاد 47000 شغل توسط فروشگاه‌های آنلاین

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پُست گفت: در حال حاضر 4700 فروشگاه فعال در فضای مجازی با پست همکاری می‌کنند که هر کدام از این فروشگاه‌ها می‌توانند به‌صورت جداگانه تا 10 نفر نیروی انسانی را برای ارائه خدمات به مردم جذب بازار کار کنند.

به‌ گزارش گرداب از خبرگزاری تسنیم؛سیدمجتبی نصیری با بیان اینکه در چند سال گذشته با توجه به افزایش خدمات شرکت پُست شاهد افزایش کارآفرینی و ایجاد بیش از هزار شغل توسط این شرکت بودیم، اظهار کرد: پست یک صنعت خدماتی است و خدمات نیز نیروی زیادی به کار می‌گیرد، که این امر امروز در پست بیشتر از گذشته با توجه به گسترش خدمات به چشم می‌خورد.

وی درباره اینکه پست در اشتغال‌زایی و کارآفرینی کشور دخالت دارد بیان کرد: نمونه فعالیت‌های پست در جهت اشتغال‌زایی برای صنعت ICT بیشتر در حوزه خدماتی است و فضای مجازی یک بستری برای افزایش این هدف بزرگ به شمار می‌رود که در این فضا می‌توان به ایجاد فروشگاه‌های الکترونیکی اشاره کرد.

او همچنین در ارتباط با فروشگاه‌های فعال الکترونیکی که باعث ایجاد اشتغال در زمینه خدمات‌رسانی به مردم شده‌اند نیز گفت: در حال حاضر 4700 فروشگاه فعال در فضای مجازی وجود دارند که به صورت مستمر با پست همکاری دارند؛ هر کدام از این  فروشگاه‌ها می‌توانند به صورت جداگانه تا 10 نفر نیروی انسانی را برای ارائه خدمات به مردم جذب بازار کار کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیر عامل شرکت پست گفت: علاوه بر این بازار کار شرکت پست با دخالت دادن بخش خصوصی و قرار داد با آن بازار کار دیگری را نیز فراهم کرده است که با حضور شرکت‌های خصوصی بسته‌ها از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شده و به اداره پست منتقل می‌شود که این امر نیز توانسته نیروهای زیادی را وارد بازار کار کند.

نصیری با اشاره به سامانه هوشمند پست که مدیریت فروشگاه‌های اینترنتی را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: تا روز گذشته جابجایی تعداد 3 میلیون و سیصدهزار مرسوله پستی توسط این سامانه ثبت شده است؛ این رقم نشانه گردش اقتصادی و اشتغال‌زایی است که در آینده با کمک پست این ظرفیت به چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه شرکت پست همانند شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر در زمینه کارآفرینی همواره نقش حمایتی خود را نشان داده است، عنوان کرد: ما همواره حمایت خود را از مجموعه تولیدکنندگان کالاها اعلام و تسهیلات زیادی را در ارائه خدمات به آنها ارائه کرده‌ایم و همچنین تخفیف‌های زیادی را برای کارآفرین‌هایی که پا به عرصه بازار کار می‌گذارند قائل بوده و این راه را در آینده نیز ادامه خواهیم داد.

معاون برنامه‌ریزی پست افزود: شرکت پست به عنوان یکی از حامیان بخش کارآفرینی بستر مناسبی است که نخبگان بازار کار بتوانند ایده‌های بروز خود را اجرایی کنند و نمونه طرح‌هایی از جمله جوینده یابنده نیز وجود دارد که ثمره یک ایده خلاق در جمع‌آوری اطلاعات اشیا گمشده بود، که این طرح بسیار موفق به کار خود ادامه داد.

نصیری بیان کرد: نمونه دیگر کارآفرینی در شرکت پست پروژه GNAF بود. پست سامانه تخصصی مربوط به اجرای فرآیندهای تخصصی خود را ایجاد کرده است که بر اساس سامانه ایجاد شده در کلیه استان‌ها، فرآیند تعیین مختصات جغرافیایی کدهای پستی 10 رقمی در نقاط شهری آغاز و طی برنامه زمانبندی شده این فرآیند تا پایان سال جاری تمام خواهد شد؛ این پروژه بیشتر از 500 نفر نیرو را جذب بازار کار کرد.

او در پایان متذکر شد: اگر برنامه یا پروژه‌های این چنینی وارد بازار شوند شرکت پست با دخالت بخش خصوصی می‌تواند افراد بیشتری را وارد بازار کار کند و این موضوعات نشان دهنده نقش پررنگ شرکت پست در اشتغال‌زایی و کارآفرینی است.