Gerdab.IR | گرداب

پرونده درمان معتادان الکترونیکی می‌شود

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴

معاون درمان وزارت بهداشت توضیحاتی درباره روند ساماندهی مراکز سرپایی درمان اعتیاد داد و در عین حال اقدامات در حال انجام در این برنامه را تشریح کرد.

به گزارش گرداب، دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند ساماندهی مراکز ترک اعتیاد، گفت: برای ساماندهی مراکز سرپایی کاهش آسیب اعتیاد که اصطلاحا مراکز MMT یا درمان با متادون نیز به آنها گفته می‌شود، اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود 5000 مرکز درمان اعتیاد در کشور وجود دارد، افزود: وزارت بهداشت از سال گذشته آغاز به برنامه‌ریزی در این زمینه کرد و امیدواریم در طی چند ماه آینده شاهد افتتاح سامانه اطلاعات این مراکز باشیم.

آقاجانی با بیان اینکه در حال حاضر پروانه این موسسات در حال ساماندهی است، اظهار کرد: با این اقدام این پروانه‌ها در قالب الکترونیکی درمی‌آید. همچنین بیمارانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، پرونده الکترونیک دریافت خواهند کرد و این اقدامات برای ساماندهی درمان این بیماران و کاهش آسیب به آنها انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: بنابراین موسسات سرپایی کاهش آسیب اعتیاد، پزشکان شاغل در آنها و بیمارانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، در قالب سامانه اطلاعاتی مراکز کاهش آسیب ساماندهی خواهد شد.