Gerdab.IR | گرداب

2016، نقطه‌عطف‌تولید بدافزارموبایل

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴

تعداد بدافزارهای تلفن همراه تا پایان سال 2016، به 20 میلیون عدد خواهد رسید. آگهی‌افزارها در صدر آمار خواهند بود.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، شرکت امنیت سایبری ترند میکرو، در گزارشی با عنوان "پیش‌بینی‌های امنیتی سال 2016" اعلام کرد تعداد بدافزارهای تولید شده برای تلفن همراه تا پایان سال 2016 میلادی، حداقل به 20 میلیون عدد خواهد رسید. این بدافزارها، اغلب عملیات پرداخت بانکی را هدف قرار خواهد داد.


ترند میکرو تأکید کرد رشد چشم‌گیر حملات بدافزارهای تلفن همراه در سال آینده، نتیجه گسترش استفاده از اینترنت اشیا در زندگی بشر و همچنین افزایش تقاضای خرید تلفن‌های هوشمند در بین مردم است. مسئولین ترند میکرو مدعی هستند این رشد تا زمانی که دولت‌ها سیاست‌های تهاجمی را در دستور کار خود قرار دهند، ادامه خواهد داشت.


بر اساس این گزارش، سال 2016، نقطه عطفی برای آگهی‌افزارها خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که آگهی‌افزارها در سال آینده رشد 41 درصدی را تجربه کنند. ترند میکرو مدعی است که هکرها بیشتر به دنبال اخاذی از مردم و سرقت اطلاعاتی نظیر رمزهای عبور و اطلاعات کاربری کاربران، در سراسر دنیا هستند.


نکته قابل‌ذکر، تأکید ترند میکرو بر حمایت دولت‌ها از حملات هکری است. شرکت ژاپنی (آمریکایی) ترند میکرو، سابقه همکاری با نهادهای اطلاعاتی کشورهای غربی در زمینه اتهام زنی به دولت‌های مختلفی از جمله ایران را دارد؛ از این رو به نظر می‌رسد که انتشار چنین گزارش‌هایی از جانب ترند میکرو، زمینه اتهام زنی مجدد مقامات غربی به سایر کشورها را فراهم کند.