Gerdab.IR | گرداب

شرکت زیرساخت: دنبال راه‌اندازی CDN هستیم

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴

معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه تاکنون شبکه توزیع محتوا در ایران نداشته‌ایم، گفت: به دنبال آن هستیم با ایجاد این پروژه شبکه محتوا را به مصرف کننده نزدیک‌تر کنیم.

به گزارش گرداب به نقل از تسنیم، محمدعلی آریانیان با بیان اینکه در شرایط فعلی یکی از نیازهای اصلی ما سیستم انتقال مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP OVER WDM) است، اظهار کرد: نیازمان را به معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم؛ برای ساخت محصول انتقال مبتنی بر IP نمی‌خواهیم از روش سنتی SDH استفاده شود بلکه می‌خواهیم از روش انتقال اطلاعات بین روترهای شبکه استفاده کنیم چرا که این روش سربار کمتری دارد و در انتقال اطلاعات بهره‌وری بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پروژه دیگر شبکه توزیع محتوا (CDN) است که مجری آن شرکت ارتباطات زیرساخت و پیمانکارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

او با بیان اینکه تاکنون شبکه توزیع محتوا در ایران نداشته‌ایم، گفت: به دنبال آن هستیم با ایجاد این پروژه شبکه محتوا را به مصرف کننده نزدیک‌تر کنیم که خوشبختانه عقد قرارداد این پروژه در حال انجام است تا محتوا با کمترین تاخیر به مصرف کننده برسد.

معاون شرکت زیرساخت با اشاره به اینکه یکی از ضرورت‌های شبکه ملی اطلاعات، شبکه توزیع محتوا (CDN) است، ادامه داد: در بخشی که محدوده وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت است مراحل پژوهش و تحقیق در حال انجام است.

آریانیان درباره پروژه بهینه‌سازی پهنای باند گفت:‌ در زمینه پروژه بهینه‌سازی پهنای باند بین‌الملل، می‌خواهیم راهکارهایی را به کار گیریم تا استفاده بهینه از پهنای باند کمترین هزینه را در پی داشته باشد زیرا با رشد و گسترش مصرف اینترنت مواجه و در این باره نیازمند افزایش ظرفیت پهنای باند بین‌المللی هستیم.

وی درباره چالش‌های فعالیت‌های پژوهشی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اشخاص حقوقی که بتوانند نیازهای تحقیقاتی و تولیدی حوزه زیرساخت را تامین کنند، کم هستند و بخشی از نیازهای زیرساختی کشور را مرتفع می‌کنند.

او به فاصله بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: نیازهای حجمی شرکت ارتباطات زیرساخت در پروژه‌های دانشجویی نمی‌گنجد و نیازمند تیم تحقیقاتی هستیم.

آریانیان اظهار کرد: بخش دانشگاهی کشور هنوز نتوانسته است با بروکراسی اداری و تعهدات فضای قرارداد، خود را به طور کامل منطبق کند چرا که شرکت‌های دانش بنیان هنوز به بلوغ کلافی نرسیده‌اند و ساز‌و‌کار فعالیت در دانشگاه متناسب با صنعت ارتباطات زیرساخت نیست.

وی بر حمایت‌های مالی شرکت ارتباطات زیرساخت از طرح‌های پژوهشی،‌ تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مدیریت ریسک در شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه پژوهش وجود دارد  و این شرکت به دنبال محصول آماده نیست بلکه از ابتدای مراحل تحقیق و پژوهش بر مبنای اعتماد متقابل عمل می‌کند و متناسب با پیشرفت کار بر طبق قرارداد پرداختی خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای طرح درخواست‌های همکاری و پیشنهادهای خود به اداره کل طرح‌های جامع و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت واقع در ساختمان شماره 3 این شرکت مراجعه کنند.