Gerdab.IR | گرداب

افزایش مرگ آمریکایی‌ها بخاطر موبایل!

تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴

آژانس ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها که زیرمجموعه وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده آمریکاست، اعلام کرده که گوشی‌های هوشمند دلیل اصلی افزایش 8.1 درصدی مرگ‌ ناشی از تصادفات رانندگی است.

به گزارش گرداب، این آمار مربوط به نیمه اول سال جاری میلادی می‌شود و به گفته این مرکز 16 هزار و 225 آمار کشته در شش ماهه نخست (از ژانویه تا ژوئن) به ثبت رسیده است.

در حالیکه ممکن است عده‌ای بگویند قیمت‌های پایین گاز عامل اصلی تشویق به رانندگی و در نهایت افزایش آمار تصادفت رانندگی است اما گزارش این مرکز از تأثیر مستقیم هر دو عامل در افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی حکایت دارد.

این مرکز همچنین گفته است که به دلیل محدودیت زمان نتوانستیم عامل اصلی بر این افزایش نرخ مرگ و میر را کشف کنیم اما با این حال استفاده مفرط از گوشی‌های هوشمند حین رانندگی در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است.

رئیس آژانس ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها گفته است که قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی در ایالات متحده آمریکا نیازمند بازنگری و ممنوع کردن استفاده از موبایل در حین رانندگی است. تاکنون 14 ایالت قوانینی را وضع کرده‌اند که اجازه استفاده از گوشی را به رانندگان در حین رانندگی نمی‌دهد.

در حال حاضر 50 ایالت ایالات متحده آمریکا قانون ممنوعیت استفاده از سرویس پیام کوتاه موبایل حین رانندگی را دارد.