Gerdab.IR | گرداب

بن بست در تقابل مجازی با داعش

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴

تلاش برخی هکرها و مخالفان داعش در فضای مجازی به منظور حذف سایت ها و حساب های کاربری داعش در شبکه های اجتماعی چندان موفق نبوده است.

به گزارش گرداب به نقل از نکست وب، اعضای گروه هکری ناشناس از ارسال فهرستی از حساب های کاربری وابسته به داعش برای مدیران توییتر خبر داده اند. اما توییتر با این استدلال که فهرست یاد شده به شدت غیردقیق است از حذف اسامی کاربری موجود در آن خودداری کرده است.

مدیران توییتر می گویند خود از بررسی این فهرست خودداری کرده اند، اما بررسی های ثالث در این زمینه نشان می دهد این فهرست غیردقیق مملو از اسامی کاربری متعلق به دانشگاهیان و روزنامه نگاران است.

با توجه به دشواری‌های مربوط به مقابله با سایت های وابسته به داعش و محافظت گسترده و جدی از آنها که حذف آنها از فضای مجازی را به شدت دشوار کرده هکرهای ناشناس از کاربران وب خواسته اند، تا در روز 11 دسامبر برای درهم پیچیدن طومار داعش در فضای مجازی وارد عمل شوند.

هکرهای ناشناس هشدار داده اند که داعش با اقدامات خود می تواند همه را بترساند و ساکت کند و باید با این امر مقابله کرد.

روش های پیشنهادی مقابله با داعش بسیار متنوع و مبتنی بر تخصص و سطح دانش کاربران است. ساده ترین روش این کار استفاده از هش تگ داعش اعلام شده است.

همچنین از کاربرانی که توانایی دارند خواسته شده تا ویدیوهایی در تمسخر داعش در یوتیوب منتشر کنند. انتشار عکس هایی با همین هدف برای حمله به داعش و اعلام همبستگی با مخالفان این گروه تروریستی نیز از جمله دیگر توصیه های هکرهای ناشناس است. برگزاری نشست های دسته جمعی در مخالفت با داعش نیز از جمله دیگر توصیه های به عمل آمده در این زمینه است.

منبع: فارس