Gerdab.IR | گرداب

اسرائیل: به كشتی های امدادی حمله می كنیم

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹

رژیم صیونیستی اعلام کرد برای جلوگیری از ورود کشتی های كمك رسان به نوار غزه حق استفاده از "هر شیوه لازم" را برای خود محفوظ می داند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه خبر، كشتی حامل كمك های بشردوستانه فعالان فلسطینی با هدف شكستن محاصره غزه قصد دارد فردا بندر طرابلس در شمال لبنان را به مقصد قبرس ترك كند.

یک کشتی دیگر موسوم به "ناجی العلی" نیز خود را برای ترک یک بندر لبنانی به منظور شکستن محاصره دریایی غزه آماده می کند.

سمرالحاج سازمان دهنده این سفر پنجشنبه اعلام کرده بود كشتی "مریم" قصد دارد عصر یکشنبه بندر طرابلس را به مقصد قبرس ترك كند در این کشتی طرفداران فلسطینی با هدف رفتن به غزه برای شکستن محاصره اسرائیل علیه این منطقه حضور خواهند داشت.

سمر الحاج تأكید كرد: «هیچ كس نمی تواند ما را راضی کند که به این سفر نرویم؛ ما به این سفر اصرار داریم، ما سلاح نداریم و به غزه خواهیم رفت.»

این در حالی است كه رژیم صهیونیستی هشدار داده است، از حرکت کشتی ها به طرف نوار غزه جلوگیری می کند.

این رژیم تهدید كرده است، با توجه به اوضاع مناقشه مسلحانه با حماس، آمدن کشتی ها از لبنان را به عنوان تشدید کننده این وضع می داند. این رژیم حق خود را برای استفاده از شیوه های لازم به منظور جلوگیری از نقض محاصره دریایی غزه محفوظ می داند.

ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل نیز پیش از این هشدار داده بود اسرائیل به هر کشتی که از لبنان به طرف نوار غزه برود تعرض خواهد كرد.

باراک ارسال كمك های بشردوستانه را اقدامی تحریک آمیز دانسته و گفته بود، جلوی این اقدامات باید گرفته شود.

این در حالی است كه چندی پیش نیز در حمله نظامیان اسرائیلی به ناوگان کمک های ارسالی به نوار غزه، 9 فعال ترک کشته شدند.