Gerdab.IR | گرداب

بلندپروازی اسراییل در امنیت سایبری هواپیماها

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴

اسراییل قصد دارد با ارائه‌ی تحقیقات سایبری به یکی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی کانادا، در حوزه‌ی دفاع و امنیت سایبری از صنعت هوایی، پیشرو باشد.

به گزارش گرداب، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی کانادا (International Air Transport Association) با همکاری مرکز تحقیقات میان‌رشته‌ای سایبری دانشگاه تل‌آویو (ICRC)، قصد دارند در زمینه‌های تحقیق و توسعه همکاری کنند. آن‌ها در موضوعات تحلیل داده‌های عظیم، امنیت سایبری، احراز هویت و اهداف امنیتی که مرتبط با پروازهای بین‌المللی است، همکاری خواهند داشت.

آیزاک بن اسراییل، مشاور سایبری نتانیاهو، گفت: «با این توافق همکاری، کارمندان انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، آموزش‌های امنیت سایبری، خواهند دید. ما پژوهش‌های امنیت سایبری را آغاز کرده‌ایم و هنوز راهی طولانی در پیش رو ‌داریم.»


یکی از مدیران انجمن یادشده نیز خاطرنشان ساخت: «انجمن ما به پیشگامی فناوری و دانشگاه‌های اسراییل، علاقه‌مند است. این همکاری برای صنعت هوایی ما سودمند است.» این انجمن در زمینه‌ی امنیت سایبری نیز فعالیت می‌کند.


شایان‌ذکر است طی 2 سال گذشته، 5 مرکز تحقیقات سایبری در دانشگاه‌های اسراییل، افتتاح شدند، اما مرکز ICRC تنها مرکز تحقیقاتی میان‌رشته‌ای سایبری اسراییل است. به نظر می‌رسد با توجه به افزایش خطرهای سایبری در هواپیماها و لزوم اجرای تمهیدات پدافند سایبری، اسراییل می‌خواهد در این زمینه پیشگام باشد. این مرکز میان‌رشته‌ای با 2 شرکت تولیدکننده‌ی اتومبیل نیز برای تحقیقات امنیت سایبری همکاری کرده که البته نام این 2 شرکت، فاش نشده است.