Gerdab.IR | گرداب

سرمایه‌گذاری عربستان در حمل و نقل آنلاین

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴

یک شاهزاده سعودی 105 میلیون دلار در شرکت حمل و نقل آنلاین لیفت سرمایه گذاری کرد.

به گزارش گرداب به نقل از وال استریت ژورنال، لیفت یک شرکت شبکه حمل و نقل آمریکایی خصوصی مستقر در سانفرانسیسکو است. اپلیکیشن موبایلی این شرکت بوسیله مرتبط کردن مسافران نیازمند تاکسی به رانندگانی که تاکسی آنها خالی است، تردد مسافران را آسان کرده است.

این تزریق سرمایه از سوی شاهزاده سعودی الولید بن تلال و از طریق شرکت هلدینگ سعودی انجام شده است. این سرمایه گذاری باعث افزایش 2.3 درصدی ارزش سهام شرکت لیفت شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال این پول بخشی از برنامه جذب سرمایه به ارزش بیش از 247 میلیون دلار برای 5.3 درصد سهام این شرکت است.

لیفت جدی ترین رقیب اوبر در بخش شرکتهای تاکسیرانی تقاضا محور است.

اوبر یک اپلیکیشن آشنا برای افرادی است که تمایل ویژه ای به دریافت تاکسی و راننده خصوصی بدون هیچ زحمتی دارند. کاربران صرفا با استفاده از اپلیکیشن این سرویس، مبدا و مقصد خود را مشخص کرده و چند دقیقه بعد یک خودرو در انتظارشان است.

در حال حاضر لیفت فقط در آمریکا فعالیت میکند در حالیکه اوبر در 68 کشور فعال است. اما لیفت اخیرا کارهای زیادی را برای توسعه فعالیت خود در خارج از آمریکا انجام داده است.

این سرویسها اخیرا اعتراضاتی را از سوی رانندگان تاکسی به همراه داشته زیرا این سرویسها باعث از رونق افتادن کسب و کار رانندگان تاکسی عادی شده است.