Gerdab.IR | گرداب

انتقاد شدید گوگل، اپل و فیس‌بوک از تجسس‌های دولت انگلیس

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴

شرکت‌های اپل، مایکروسافت، گوگل، فیس بوک، توئیتر و یاهو از برنامه هک سیستم‌های رایانه‌ای توسط دولت انگلیس به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گرداب به نقل از یاهوتک، شرکت‌های فن‌آوری بزرگ جهان شامل اپل، مایکروسافت، گوگل و فیس بوک از برنامه‌های دولت انگلیس در خصوص قانون جدیدی که به ماموران این کشور اجازه می‌دهد برای دسترسی به اطلاعات سیستم‌های رایانه ای را هک کنند، انتقاد کردند.

براساس این قوانین، سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی، پلیس و نیروهای مسلح می‌توانند برای دسترسی به اطلاعاتی همچون ارتباطات آنلاین، سیستم‌های رایانه‌ای را هک کنند.

دولت انگلیس می‌گوید، مجوز هک، بخشی از یک مصوبه تجسسی اینترنتی گسترده است که برای رهگیری ارتباطات مجرمان توسط ماموران نیاز است.

این در حالی‌است که شرکت‌های فن آوری هشدار داده اند که این طرح پایه گذار بدعت خطرناکی است که باعث می‌شود دیگر کشورها نیز این کار را انجام دهند و به اعتماد آنها به خدمات این شرکتها لطمه می‌زند و اجرای آن احتمالا غیرممکن است.

غول‌های فن‌آوری همچون فیس بوک، گوگل، اپل، مایکروسافت، توئیتر و یاهو در نامه‌ای مشترک به کمیته قانونگذارانی که در حال بررسی این مصوبه هستند، هشدار دادند: این قانون یگ گام اشتباه است. این کار تا حدودی می‌تواند برای محصولات و خدمات آنها خطر و آسیب‌پذیری‌هایی را به همراه داشته باشد. این اقدام بدعت بسیار خطرناکی را به‌دنبال خواهد داشت و ما از دولت شما می‌خواهیم در این خصوص تجدیدنظر کند.