Gerdab.IR | گرداب

اعتراض سایبری مک‌کین به کاخ سفید

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴

بعد از انتشار سیاست سایبری کاخ سفید، جان مک‌کین، نسبت به جامع نبودن این سیاست در خصوص پیشگیری از حملات سایبری، اعتراض کرد.

به گزارش گرداب، جان مک‌کین، رییس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا، نسبت به سیاست پیشگیری سایبری (Cyber deterrence policy) کاخ سفید، اعتراض و ابراز ناراحتی کرد. وی گفت: این سیاست فاقد اطلاعات کافی درباره‌ی برنامه‌ی کاخ سفید، برای پیشگیری از حملات سایبری است.


سیاست یادشده در دسامبر سال گذشته با تأخیری 15 ماهه، منتشر شد. این سیاست، رویکرد وزارت دفاع را نسبت به جرایم سایبری و نحوه‌ی برنامه‌ریزی برای عملیات آفندی و پدافندی سایبری این وزارتخانه را نیز مشخص می‌کند. مک‌کین افزود: سیاست سایبری کاخ سفید، نقش توانایی‌های آفندی را کاهش می‌دهد.


در برخی گزارش‌ها آمده است، حمله به اداره‌ی مدیریت کارمندان و شرکت سونی، منجر به فشارهایی به دولت آمریکا برای تهیه دستورالعمل‌های واضح، در خصوص پاسخ به این حملات، شد.


علاوه بر این‌ها، مک‌کین تصریح کرد: بسیاری از اقداماتی که توسط دولت آمریکا در سال‌های پیش برای کاهش آسیب‌پذیری‌ها یا جلوگیری از حملات دشمنان صورت گرفته، با شکست مواجه شده است.


همچنین جیمز کلپر- که به‌تازگی ایمیل‌های وی موردحمله قرار گرفت- خاطرنشان ساخت: پیشگیری مناسب در فضای سایبر آمریکا وجود ندارد؛ به همین دلیل، این کشور ممکن است با حملات دیجیتال و سرقت سایبری، روبه‌رو شود.