Gerdab.IR | گرداب

ایجاد سامانه نظارت بر پیامک‌ انبوه

تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی سامانه نظارت بر محتوای پیامک های انبوه مطابق مصوبه شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گرداب، علی جنتی صبح امروز چهارشنبه در مراسم بازدید از اپراتور سوم تلفن همراه و امضای تفاهم نامه حمایت این اپراتور از سی و چهارمین جشنواره فجر گفت: موضوع نظارت بر محتوای پیامکهای انبوه برعهده ما است و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند اما موضوع پیامک های تبلیغاتی و موضوعات فنی آن مربوط به وزارت ارتباطات است و این وزارتخانه باید ساز و کار دریافت یا عدم دریافت این پیامک ها را برای کاربر فراهم کند.

وزیر ارشاد درباره ایراداتی که مجلس درخصوص عدم ساماندهی پیامک های انبوه و تبلیغاتی وارد کرده است گفت: دغدغه مجلس در زمینه پیامک های تبلیغاتی است که مربوط به وزارت ارتباطات می شود چراکه یک کاربر باید برای دریافت و عدم دریافت پیامکها بتواند ساز و کار فنی داشته باشد اما موضوع پیامک های انبوه و ارزش افزوده که جنبه تبلیغاتی ندارد برعهده وزارت ارشاد است و ما نظارت می کنیم که محتوای این پیامکها دارای اشکال نباشد.

جنتی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر راه اندازی سامانه نظارت بر پیامک های انبوه گفت: این سامانه از سوی وزارت ارشاد راه اندازی و ابزارهای آن نیز ایجاد شده است.

به گفته وی مجلس تاکنون از وزارت ارشاد درخصوص نظارت بر محتوای پیامک ها چیزی نخواسته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر ارشاد همچنین از همکاری با وزارت ارتباطات برای راه اندازی سرویس ویدئو درخواستی (VOD) خبر داد و گفت: این سرویس در آینده نزدیک راه اندازی می شود تا افراد با انتخاب خود بتوانند به هر فیلم از طریق لپ تاپ و موبایل در زمان های مختلف دسترسی داشته باشد.

جنتی بر دیجیتالی کردن سینمای کشور تاکید کرد و گفت: وجود ۱۷ میلیون کاربر ایرانی در یک شبکه اجتماعی نشان از اهمیت فضای مجازی دارد و در این زمینه استفاده از فناوری های ارتباطی می تواند به بخش فرهنگ کشور کمک کند بر این اساس یکی از اقدامات خوبی که سال گذشته نیز در جشنواره فیلم فجر انجام شد معرفی این رویداد با استفاده از فناوری های ارتباطی همچون موبایل بود.

وزیر ارشاد در مورد فروش آنلاین بلیت جشنواره فجر و دلالی هایی که گفته می شود در این زمینه وجود دارد، گفت: هیچ دلالی و بازار سیاهی اتفاق نمی افتد و از آنجایی که خریداران باید کد ملی خود را وارد کنند هر کد ملی امکان دریافت یک بسته بلیت را خواهد داشت.

به گزارش مهر، در این مراسم علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز حضور داشتند و تفاهم همکاری میان شرکت رایتل با معاونت سینمایی وزارت ارشاد برای حمایت مالی از جشنواره فیلم فجر منعقد شد.