Gerdab.IR | گرداب

دردسرهای تمام نشدنی تلگرام

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

استقبال زیاد از نرم افزار تلگرام و محبوبیت آن در بین کاربران ایرانی با مشکلاتی همراه بوده است که در ادامه این گزارش به آنها پرداخته ایم.

به گزارش گرداب، چند ساعت چت، کمی کانال گردی و گاهی اوقات هم سرک کشیدن در گروه هایی که حرف های بو دار می زنند، برخی اوقات کلافه میکند و گاهی هم کاربرش را سردرگم، هزار و چهارصد پیام نخوانده و هنگ کردن تلفن، اما با این وجود محبوب هست چرا که کار با آن ساده تر از نوشیدن یک جرعه آب است. بسیاری که حتی پست الکترونیکی ندارند و در ارسال پیامک هم در بیشتر اوقات به مشکل می خورند اما در تلگرام برای خود استاد هستند، پیام رسان محبوب که توانسته بیش از 13 میلیون کاربر در ایران برای خود دست و پا کند. ایرانی ها بیشتر از سایر کشورها  سایت تلگرام را در روز باز می کنند و  telegram.me بیست‌امین سایت پربازدید کشور محسوب می شود.

موج رویکرد ایرانیان به تلگرام به قدری شدید بود که سرورهای این شبکه را برای تامین خدمات به ایرانیان دچار مشکل کرد و به همین دلیل تلگرام در ماه نخست کوچ مجازی ایرانیان دچار کندی های موقتی می شد که علت آن توسط مدیران تلگرام ترافیک بالای کشور روی نرم افزار این شبکه اجتماعی عنوان شد.

با این حال تلگرام بارها موضوع اصلی جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی بوده است. جلساتی که پس از بسیاری کش و قوس اعضای آن تصمیم گرفتند فعالیت این پیام رسان متوقف نشود.