Gerdab.IR | گرداب

مقابله با شایعه پراکنی مجازی؛

اگر حرفی برای گفتن نداریم، هرچیزی را کپی نکنیم

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

گاهی فقط برای خنده های لحظه ای و گرم گرفتن با دوستان مجازی مان، پست هایی را به اشتراک می گذاریم و به دنباشان برچسب هایی را به اطرافیان می زنیم که به راحتی قابل کندن نیستند.

به گزارش گرداب؛ 18، البته یه "+" هم جلوش؛ سوژه های ریاضی که خیلی از کاربران خواسته و ناخواسته در گروه و کانال های مجازی برای هم می فرستند اما گاهی اوقات جنجال های زیادی را در پی دارد.

"اشتراک گذاری" یا همان "Share" که از آغاز پادشاهی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها عضوی جدانشدنی از دربار آنها بوده و تمام کاربران با آن آشنایی دارند یا به عبارت دیگر فضای مجازی بدون اشتراک گذاری؛ اصلا مگه میشه؟! مگه داریم؟!

فیلترینگ هوشمند افسانه ای که قصد براندازی "+18" ها را دارد

سامانه ای هوشمند که بعد از درخواست قوه قضائیه برای مسدود کردن پیام رسان هایی که قوانین را نقض می‌کنند از سوی دولت به عنوان جایگزینی برای مسدودکردن این نرم‌افزارها مطرح شد و وزارت ارتباطات "دوهزار میلیارد ریال" روی آن سرمایه گذاری کرد اما همچنان از کارشناسان انکار و از ورازت ارتباطات اصرارچرا که از ابتدای آغاز به کار این طرح به دلایل فنی از جمله رمزنگاری مورد استفاده در این نرم افزارها با انتقادات جدی مواجه و از سوی کارشناسان ناممکن دانسته شد، اما وزارت ارتباطات با سرمایه‌گذاری زیاد تلاش کرد این طرح را عملی کند.

فیلترینگ هوشمند طبق برنامه ریزی های اعلام شده قرار بود در خردادماه امسال بهره برداری شود اما همچنان به دلیل عدم امکان فنی پیاده سازی این طرح، همچنان محقق نشده است؛ فیلترینگ هوشمند، کجایی؟! دقیقا کجایی؟!

اگر حرفی برای گفتن نداریم، هرچیزی را هم کپی نکنیم

هر روز میلیون ها عکس، فیلم و پست در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که بیشتر آنها خصوصی اند اما بعضا دست هایی پشت پرده برای تخریب فرهنگ و عقاید یک ملت شروع به تایپ می کنند، از طرفی ما که علاقه شدیدی به "اشتراک گذاری" داریم فقط برای خنده های لحظه ای و گرم گرفتن با دوستان مجازی مان، تنها با چند کلیک پست هایی را به اشتراک می گذاریم و به دنبال آن برچسب هایی را به اطرافیان می زنیم که به راحتی قابل کندن نیستند.

جز شِیر نباید کرد، هر شِیر نشاید کرد

یه روز یه ترکه، یه اصفهانیه، یه قزوینیه، یه لره، یه مشهدی، یه شمالی، یه جنوبی و خیلی از این دست جوک ها که ما با انتشار آنها انبار مهمات دشمنان در جنگ نرم را به دست خودمان پر می کنیم و تیشه بر ریشه فرهنگ و تمدن خود می زنیم اما یادمان نرود که یه روز همین ترک، لر، اصفهانی، قزوینی، مشهدی، شمالی و جنوبی بودند که ایستادند تا دشمن به دین و ناموس و خاک ایران اسلامی چپ نگاه نکند.


چهل و یکمین کلاغ نشویم

جز شِیر نباید کرد، هر شِیر نشاید کرد

فوتبالیست معروف از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، عکس جنجالی سوپراستار این روزهای سینما، خواننده مردمی به دیار باقی شتافت؛ اخباری که از زیرزمین منتشر می شوند ولی باز به خاطر علاقه خاص ما به "اشتراک گذاری" به خانه چهره ها هم رسیده و موجب رنجش خاطر آنها می شوند چراکه هرجا سخن از شایعات است نام اشتراک گذاری با چشم بسته می درخشد. هرچقدر سرعت انتقال پیام با وجود شبکه های اجتماعی کاهش داشته، سرعت یک کلاغ، چهل کلاغ هم به کسری از ثانیه کاهش پیدا کرده و می توان گفت به چهل و یک کلاغ رسیده است.